Funderingar när det gäller kontaktannonser!

Hej ni som läser:

Jag har en fråga: Hur öppen ska man egentligen vara när man skriver in en kontakt annons?
Försöker alltid vara öppen både med läggning och med mina funktionshinder för jag vill vara ärlig och att det ska bli rätt från början mellan mig och den jag kontaktar eller som kontaktar mig. Vill nämligen inte först lära känna någon och sedan bli sviken för att de inte gillar en sida hos mig.

Jag har också försökt att gå försiktigt fram och berätta saker om mig lite då och då och när folk får veta saker de inte gillar hos mig så struntar de i mig och sticker ändå. Därför är jag öppen och berättar allt på en gång från början. Har testat att utesluta min läggning och mina funktionshinder i mina annonser men det hjälper oftast inte det heller efterom ingen svarar, så jag vet inte vad felet är? Kanske är det mitt utseende som folk inte gillar?

Men jag känner ändå att någonstans måste ju ändå tala om vem jag är, annars ljuger jag ju om jag försöker utge mig för att vara någon jag inte är. Det vill jag inte, för att bli accepterad. Kan inte folk ta mig för vad jag är så får det vara i så fall. Jag gillar faktiskt mig själv och tycker att jag är bra som jag är och då vill jag att andra ska gilla mig också som jag är. Men tydligen är det hopplöst när man skickar in kontaktannonser. För man får aldrig några svar.

Förstår inte varför folk måste skrämmas så av första intrycket de får när de läser mina kontaktannonser? Hade verkligen uppskattat mer om folk kunde vara lite mer nyfikna och ta reda på mer  genom att fråga i stället för att bli så rädda för sådant som är annorlunda och som de inte vet något om.

Jag är inte elak, farlig eller otäck och jag bits inte för att jag är homosexuell eller har funktionshinder som Läs & Skrivsvårigheter, Specifika Inlärningssvårigheter,  Asperger Syndrom eller ADHD utan H:et. Jag är fortfarande en människa med kött och blod som har känslor som vem som helst. Men tydligen kan man inte umgås med någon som inte har en "normal" läggning eller inte fungerar "normalt" eller inte ser "normal" ut. Det är tyvärr så samhället ser ut.

VAD ÄR EGENLIGEN NORMALT?

image9

Kommentarer
Postat av: Jonna

finns ingenting normalt. jag tycker om dig för den du är å önskar att vi sågs oftare fast det va kul att jag sprang på dig igår. *kramar om* hoppas att allt ordnar sig. att du får ett jobb, en ordnad ekonomi osv. kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara med allt. *kramar*

2007-08-24 @ 11:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0