Höstens evenemang jag har varit på och ska gå på.

Hej

Son ni alla säkert vet så gillar ju jag och Jennie att gå på olika musikaler och dyligt. Så nu tänkte jag berätta vad vi varit på från augusti fram till årskiftet typ. Jennie får ju mycket fribiljetter för att hon har sin Musikalkalender på Internet där hon gör reklam för allting som har med musikal att göra. http://www.musikalkalendern.tk/ Som tack får hon fri biljetter till olika musikaler och evenemang som vissa musikalartister medverkar i. Sedan gör vi även mycket tävlingar och vi vinner mycket biljetter och särskilt till bio.

Vi började med att gå den 10 augusti på Diggiloo konserten som de turnérat med i hela Sverige under sommaren. Den höll till på Konfidansen i Ulriksdals Slottspark, fast den konserten hade vi köpt biljetter till sedan långt tid tillbaka. Sedan den 14 augusti var vi på "Singing In The Rain" på Oscars teatern och den hade vi också köpt biljetter till. Då var det Sissela Kyle i huvudrollen. Kom tyvärr 10 min försent till den eftersom det var ett jättestopp på pendeltåget som vi valt att åka med till centralen.

Sedan den 19 augusti var vi på konserten "Sommar konsert i det Gröna" utanfför Sjöhistoriska museet som arrangeras av Dagens Nyheter varje år och är gratis för alla. Musikal artisten Gunilla Backman medverkade i år.

Vi var på bio den 31/8 och såg "Harry Potter och Fenixorden" nya filmen och den betalade vi för.

Den 1 september var vi på gratis konsert i Kungsträdgården och såg bland annat Shirley Clamp och Sonja Aldén. Var Svenska Favoriter som anordnaden den.

Vi firade samma helg våran förlovningadag med att gå in gratis till Skansen den 2 september. Var konsum som hade "Familjedag på Skansen" då. Alla medlemmar gick in gratis.

Sedan var det ganska lugnt ett tag med kulturlivet förutom att vi var på bio den 7 september och såg "Ond aning", ända tills den sista september då Jennie gick på konserthuset och såg musikal artisterna Daniel Engman och Sanna Martin. "Last nights of the proms" hette den konserten .Jennie betalade för den konserten. Jag var inte med då.

Vi var på biofilmen "Hairspray" på biografen Park den 11 oktiober som vi fått fribiljetter till via Idol sajten. Var förhandsvinsing.

Jag gick sedan själv på Lars Noréns uppsättning av "Hamlet" i stället den 14 oktober. Var andra gången jag såg föreställningen. Såg den i somras på Gotland, men det var lite annorlunda och se den inomhus. Jag hade betalat för den teatern.

Vi var på bio igen den 17 oktober och såg filmen "Hairspray" på biografen Park en gång till som vi också vunnit  biljetter till. Var även det en förhandsvisning.

Vi var på Heron City den 19 oktober och såg filmen "Kid Svensk" som jag vunnit biljetter till.

Den 27 oktober var jag och Jennie till Tumba Centrum på "Rosa Lördag" och såg Nanne Grönvall uppträda med fyra låtar. Vann då även biljetter till Nannes krogshow "Vild". Har dock inte fått biljetterna ännu, så jag vet ej vilken kväll det blir av.

Vi var på en lite krogshow på Mossebacke den 29 oktober som vi fått gratis inträde till. Jennie har personlig kontakt med han som gjorde showen. "My favorit Flops" heter den

Dagen efter den 30 oktober så var vi på "Rosa Bandet galan" på Globen anexet som Jennie vunnit biljetter till via tidningen Metro. Förra året var det jag som vann biljetterna till galan.

Dagen efter det alltså på Onsdagen den 31 oktober var vi en gång till på "Singing in the Rain" på Oscars teatern men den här gången spelade Maria Lundqvist huvudrollen. Den här gången fick vi fri biljetter.

Jag fyllde år den 2 november och i present hade jag fått en kväll tillsammans med Jennie på Haburger börs för att se Nannes krogshow "Vild" av Nanne Grönvall själv. Var bara som tack för att jag hjälper Nanne med hennes hemsida. Hade jättekul den kvällen.

Dagen efter sedan den 3 nov var jag och Jennie på Gunilla Backmans konsert "Nära mig" på Rivial. Jag hade vunnit biljetter till den konserten. På söndagen den 4 nov var Jennie själv på Gunilla konserten för hon hade sedan långt tillbaka köpt sig en biljett.

Den 9 nov var Jennie själv och såg Sarah Dawn Finter och Patrik Iskassons turné konsert också på Rivial. Den hade hon också betalt för själv.

Jag och Jennie var igår lördag den 17 nov och såg "Queen" konserten i Globen som Jennie fått fribiljetter till. Idag söndag den 18 november ska vi gå se en teater som heter "Ringaren" på teaterhuset i Skarpnäck . Även den har Jennie fått fribiljetter till.

Detta var allting vi varit på och det har varit jättekul och framför allt väldigt uppskattande att få gå på så mycket gratis eftersom vi alltid har så dåligt med pengar. Vissa saker passar vi på att köpa runt födelsedagar och jul då både jag och Jennie får lite extra pengar. Framför allt Jennie får det.

Nu ska jag berätta om det vi fortfarande har framför oss att se fram i mot.

Nästa helg den 24 november ska vi gå och se en skräckteater som vi vunnit biljetter till. Den heter "Blodskyssen" på Pygmé teatern.

Den 1 december ska vi till "Skansen" på Julmarknad och sedan är det även en Allsång där som Nanne Grönvall medverkar i. För detta betalar vi inträdet för om vi har råd. Annars går vi ej. Kommer säkert gå på flera Julmarknader också innan jul i de mån vi har råd förutom de som är helt gratis förstås.

Den 6 december ska vi gå se "Rivierans guldgossar" på Cirkus. Den har Jennie fått fri biljetter till.

Sedan blir det ingenting förrän vi ska på "Den stora premiären" på Intiman den 13 dec. Den har Jennie också fått fribiljetter till.

Vi ska också på en julkonsert den 19 dec i Globen. "The Christmas show" heter den. Jennie har fått fribiljetter även till den.

Vi ska gå på musikalen "Jekyll & Hyde" den 23 januari 2008 och även den har Jennie fått fribiljetter till. Sedan ska vi få gå och se musikalen "Footloos" på Intiman och "London the musikal" i Filladelfia kyrkan någon gång i februari. Även på dem får vi gå gratis, men har inte fått biljetterna ännu.

Innan dess lär det säkert bli några fler biofilmer + att vi ska ju på Hamburger Börs en gång till på Nannes krogshow. "Vild"

Eftersom allt detta som att gå på koserter, bio och på teater/musikaler ligger i vårat största intresse så är det just sådant här det enda nöjespengar går till när vi väl betalar för något. Vi spenderar inte mycket pengar på något annant än det som måste betalas. Utöver det köper vi program till det evenemnang vi går på och lite godis/snask då och då och tidningar blir det också ibland + att vi köper film, musik och böcker också på Internet i mellanåt i den mån vi har råd.

Nu vet ni hur vårna höst sett ut.


Kram Marie

image29









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0