Lite allvarligare nu.

Hej alla som läser.

Nu ska jag bli lite allvarligare igen i min blogg. Det har hänt en del på sistone. Inte nog med att jag går och oroar mig för min mamma som har lungsjukdomen KOL (läs mer om detta längre ner i bloggen) och inte slutar röka och för min pappa som har det så illa ställt och knappt har mat för dagen, (står även mer om detta längre ner i bloggen) nu har min styvpappa fått en propp i halspulsådern som han opererade i torsdag. Nu gick allting bra och han håller på att återhämta sig. Han har ju för övrigt också KOL + Astma och Emfysem också. Inte han heller slutar att röka. Men jag hoppas mamma och han gör ett ordentligt försök nu och slutar + att åtminstonde min styvpappa tar och pensionerar sig nu för han är i den åldern och är ganska dålig i sina sjukdommar. Även mamma håller på att vara dålig fast hon bara är 52 år. Vill verkligen inte förlora min mamma. Behöver henne så väl.

Vet ni vad jag är mest rädd för? Att få det lika illa ställt som min riktiga pappa som inte ens har mat för dagen, särskilt den dagen mamma inte finns längre.

Jag har ju mina funktionshinder (står även mer om detta längre ner i bloggen) och det är inte lätt att få jobb för mig när jag inte har någon utbildning förutom att jag är möbelsnickare eller har särskilt mycket arbetslivserfarenhet. Svårt att få jobb inom yrket Möbelsnickare om man inte startar eget. Dessutom kommer jag inte klara av yrket. Hade en assistent till hjälp under hela min yrkes utbildning. Var iofs väldigt bra för annars hande jag nog blivit tvungen att hoppa av och då hade jag känt mig ganska misslyckad. Var ju skit kul att snickra och jag saknar det mycket.

Mycket blir det att oroa sig för och tänka på men det är väl som det är och det går inte att göra så mycket åt.

Kram till alla som läser bloggen.

Marie




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0