Det går sakta åt rätt håll med allt.

Idag har jag varit på AF. Nu har jag äntligen fått komma till AF Rehab i Sundbyberg där jag kommer få precis den hjälp jag behöver. Det känns jättebra. Nu slipper jag tortyr stället i Globen som bara har förnedrat mig i ett års tid.

Sedan har jag tagit kontakt med Enskede-Årsta Psykiatriska mottagning för utredning av min diagnos. Vill ju ha på papper att jag har ADD också alltså ADHD utan h:et. Jag är inte hyperaktiv som h:et står för. Väntar på att få blanketter hem som jag ska fylla i för att ge tillåtelse till dem på Psykiatrin att hämta mina journaler från Vällingby som jag tillhörde förut. Där blev jag också utredd.

Ska också höra med dem där när jag får komma dit om jag kan få en psykolog kontakt så jag kan gå och prata om
mamma, hennes sjukdom och om det som komma skall.

Ska även ta upp att jag vill ha en läkar kontakt, så jag kan få läkarutlåtanden om jag behöver det och så vill jag börja äta Omega 3 för att förbättre koncentrationen. Många med ADHD äter detta fast i en ganska hög dos. Vill ju egentligen inte äta medicin men detta kan jag tänka mig.

Vill också ha hjälp att söka färdtjänst.

Allt deta ska jag ta upp med en läkare om jag får en där på Enskede-Årsta psykiatriska mottagning.

Känns skönt att det äntligen går åt rätt håll med allting tycker jag. Även om det går sakta.

Kommentarer
Postat av: jonna

även små steg är viktiga. små steg leder en oftare i rätt riktning än stora kliv. det är lätt att gå vilse men tar man det bara lugnt så brukar det ordna upp sig så småningom. håller allatummar å tår jag har för dig! stora kramar från tyskland!

2007-09-19 @ 16:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0