Jag förstår inte?

Jag kan verkligen inte förstå varför jag blir anklagad för att hänga ut folk när jag skriver i denna blogg. Har till och med fått ta bort ett inlägg i denna blogg för att folk överreagerade och exploderade över det jag skrivit.  Blev till och med hotat att bli dragen inför rätta för förtal.

Skriver ju aldrig några namn eller lägger ut några bilder på personerna i fråga. Även om jag nämner förnamn på personer jag skriver om här så kan ingen spåra vem det är även om de vet att det är mina mamma, min sambo eller min moster. Mer vet de ju inte så folk kan inte komma så långt med det. Har lagt ut bilder på mig själv här i bloggen och är själv väldigt öppen med vem jag är både här och på andra ställen på Internet. Är en öppen person och har så alltid varit. Jag har även lagt ut  en bild på mig och min tjej, hon har gett mig lov till det och godkänt mitt inlägg om henne, men annars är det bara andra bilder som jag tycker passar ihop med det jag skrivit. Jag kan verkligen inte se att jag hängt ut någon och jag förstår inte anklagelserna jag fått?

Sedan tror jag inte folk är så intresserad av vem min moster eller min mamma eller någon annan i min släkt är att de tar reda på mer genom bara förnamn. Folk är inga Jack Bauer i 24 och dessutom har ingen i min släkt gjort något olagligt. Om folk läser här inne som inte redan känner mig, skiter fullständigt i vilka min familj och släkt är.

Jag skriver dagbok i denna blogg, sådant jag vill att andra ska läsa, sådant jag tycker är jobbigt, sådant jag går och grubblar över, sådant som jag är rädd för och mina vardagliga bekymmer och upplevelser. Jag behöver skriva av mig och skulle iofs kunna skriva i min privata dagbok som jag har, men jag behöver få respons på det jag skriver eftersom jag inte har någon att prata med om saker jag skulle behöva prata om. Så är det att inte ha några vänner eller ett socialt umgänge.

Jag pratar en del med min sambo, men allt kan jag inte prata om med henne om eller jo det kan jag, men hon kan inte vara det enda bollplanket för mig. Det kommer inte hon att orka. Därför skriver jag blogg och vill att andra ska läsa vad jag skriver, inte för att hänga ut folk. Gör det helt för min egen skull. Dessutom lämnar jag bara ut adressen till min blogg till de jag vill ska läsa här, sedan att folk får reda på adressen hit på omväger som inte ska vara här är inte mitt fel.

Men nu är jag trött på alla anklagelser och om ni ogillar så mycket det jag skriver behöver ni inte läsa här inne, så slipper ni ta åt er och har inte bett er att läsa här. Jag har inte gjort något fel, försöker bara hjälpa mig själv och göra det bästa av min situation. Att om jag ska ta bort allting som handlar om andra människor i mitt liv så blir det ingen blogg kvar här. Om jag inte kan ha kvar bloggen vet jag inte vad jag ska göra? Måste få ur mig mina känslor, tankar och måste ha någon sorts ventil.

Om någon vill kommentera detta inlägg så förklara för mig på ett bra sätt så jag förstå vad som gått snett, utan att jag behöver känna mig anklagad,  i stället för att skälla på mig. För jag förstår verkligen inte varför jag blir anklagad på det här viset? Vet inte om det är jag som är trög eller om detta beror mycket på mina funktionshinder, men jag är bara så förvirrad. Tänker ni enbart skälla ut mig så behöver ni inte säga eller kommentera något alls för det hjälper inte mig för fem öre. Då blir jag bara ledsen, sårad, förbannad och ännu mer förvirrad. Dessutom förstår jag ännu mindre. Jag vet bara att jag har inte gjort något fel och jag vill ingen något ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0