Mina drömmar!

Hej

Nu tyckte jag det var dags att skriva lite igen. Men vad sjutton ska jag skriva om? Kan berätta att jag håller på att läsa en bok där ungdommar skrivit om hur det är att förlora en förälder som barn. Mycket bra och givande bok.

Sedan har jag äntligen fått tid på AF rehab i Sundbyberg där jag kommer få rätt sorts hjälp att hitta ett passande jobb för mig. Ska dit 18 september och efter det blir jag förhoppningsvis överflyttad dit som jag slipper AF Globen som mer förnedrar folk än hjälper dem. Denna AF vill jag inte tillhöra mer. Har blivit så illa behandlad där.

Mina drömmar!

Skulle vilja utbilda mig mer. Vill bli Florist men vet inte om jag vill och har råd att ta mera stuielån efterom jag inte vet om jag kommer kunna betala tillbaka det sedan. Kan ju aldrig lite på till 100 % att jag får ett jobb jag klarar av så jag får en inkomst som räcker till att betala tillbaka CSN. De skiter ju fullständigt i vad man har för inkomst, de ska bara ha tillbaka sina pengar.

Jennie min tjej fick till och med betala tillbaka CSN med socialbidraget hon fick förut när hon var avstängd från aktivitetsstödet och AF. Väldigt dåligt, men hon lyckades få låta bli att betala så länge hon gick på soc.

Jag har fler drömmar. Vill ha ett eget hus med en liten tomt eller radhus. Vill bo lite modernare och flottare. Vill ha en stadig ekonomi så jag klarar mig själv. Vill driva en egen loppis. Jag vill resa runt och se mig omkring i Sverige och i andra länder. Men först och främst i Sverige. Finns så mycket att se.

Jag vill också äga en egen folkdräkt att dansa i. Vill ha Sverige dräkten för den är så fin. Jag vill också ha en egen verkstad där jag kan ställa mig och snickra när vill och har lust. Sedan vill jag ha en laptop (bärbar dator) så jag kan fortsätta att skriva på min bok och även jobba med min hemsida utan att känna att jag okuperar datorn här hemma. Fler än jag som använder min dator. Önskar mig det i födelsedagspresent. Fyller år 2 november.

Snart är det jul igen också. Årets underbaraste tid tycker jag. Älskar december månad för hela den månaden är jul för mig.

Kramisar till alla som läser här.

Marie

image11




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0