Mina förebilder

Hej igen

Jag har två stora förebilder utanför familj och släkt. Den ena är Nanne Grönvall. Hon är en helt underbar människa och artist. Hon bryr sig verkligen om sina fans och omtänksammare artist får man leta efter. Nannes musik och text är så givande och betyder så mycket för mig. Sedan har jag ju även lite personlig kontakt med henne också. genom att jag hjälper henne lite med hennes hemsida. http://www.nanne.se/ Har träffat Nanne flera gånger och hon känner alltid igen mig och blirglad när jag kommer.

Nästa förebild är en helt otrolig kvinna som heter Lo kauppi och hon är både skådespelare och nu mera också författare. Lo är känd med sin självbiografiska pjäs "Bergsprängardottern som exploderade" I maj släppte hon även sin ca 500 sidor tjocka bok om sitt liv som pjäsen är baserad på. http://www.lokauppi.se/ Har träffat Lo bara ett par gånger.
Lo är också en underbar människa, men tyvärr lite svår att nå fram till. Lo är den mest envisa människan jag träffat på och hon har så mycket kraft och kämparglöd i sig. Jag blir verkligen stolt över att vara den kvinna jag är när jag ser henne. Hon får mig att kämpa mig igenom mina svårigheter. Jag går och ser, lyssnar på allt hon tar sig för.

Den sista tiden har jag nästan fått en till förebild och hon är både artist, skådespelerska, författare och poet. Jag pratar om Regina Lund. Många älskar att hata denna kvinna, men jag beundrar henne mycket och tycker hon är hur cool som helst som vågar avvika i mängden genom att vara lite annorlunda och små knasig och ändå tycker hon att hon är perfekt precis som hon är. Detta stärker min självkänska också och även jag känner att jag duger precis som jag är. Har nyligen fått lite personlig kontakt med Regina. Men har inte träffat henne ännu. http://www.reginalund.com/ & http://www.reginalund.nu

image13
Fotograf: Linda larsson. Detta är jag och Nanne från Nannes konsert i Eskilstuna

image15
Lo Kauppi

image16
Regina Lund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0