Mitt Drömjobb!


 

1)      Ska vara ett ställe där jag duger precis som jag är.


2)      Vill inte känna kravet att jag måste kunna vissa saker, ha en utbildning eller särskilt
          erfarenhet av det jag ska jobba med.


3)      Får utnyttja mina talanger och kunskaper som jag redan har.


4)      Får ha roligt hela dagen.


5)      Får arbeta tider och antal timmar som passar mig.


6)      Får ta rast när jag behöver det.


7)      Slippa en massa ansvar, krav och tidspress.


8)      Få göra saker och ting på mitt sätt och i min egen takt.


9)      Får göra sådant jag tycker är roligt och klarar av.


10)  Får även prova på och lära mig nya saker, utan att behöva känna att jag måste kunna det på en gång


11)   Vill kunna fråga om saker och be om hjälp utan att känna mig i vägen eller att jag tar

         upp andras dyrbara tider.


12)   Vill inte jobba där det är för högljutt och rörigt och stökigt runt omkring mig.


13)   Vill inte heller jobba helt ensam och för isolerat, men vill ändå kunna stänga en dörr

         om mig vid behov.


14)  Vill bli lyssnad på och tagen på allvar.


15)  Jobbar helst på egen hand, eller högst tillsammans med en person.


16)  Vill känna mig omtyckt och välkommen varje dag.


17)   Vill bli respekterad och accepterad.


18)  Vill ha omväxlande och rörliga arbetsuppgifter


19)  Vill inte bli låst vid en enda arbetsuppgift (typ vid en reception/växel)


20)  Vill inte få för mycket ansvar och ha för många bollar i luften samtidigt.


21)  Vill inte behöva känna mig stressad för då får jag ingenting gjort.


22)   Vill kunna få vissa hjälpmedel i arbetet om jag skulle behöva det.


23)   Slippa att enbart stå och gå en hel dag utan att sitta. Vill kunna sätta mig ner vid

         behov.


24)   Vill kunna gå vissa kurser/utbildningar som ger mig bättre kunskaper i det jobb jag

         fått om jag behöver det för att lära mig mer och göra ett bättre jobb.


25)  Vill inte börja allt för tidigt på morgonen. Tidigast kl. 9.


26)  Vill högst ha bara en timmes resväg till jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0