Min senaste dikt!





Mötet

En lång, lång väntan,
Så kom den speciella dagen.
Vi skulle äntligen få mötas.
Jag kom till den lilla platsen
Där såg jag dig sitta med din son.
Jag blev nervös...
Jag började darra...

Du sätter dig och läser...

Efter en stund såg du mig,
Du kände igen mig,
Du sa mitt namn
Jag hoppa till...

Jag hade fått en order
Jag måste komma fram

Jag gick med långsamma steg
Mina ben skakade
Mina händer darrade
Jag stannade

Du vände dig om
Du kom emot mig
Inga ord
Bara hej!!!!
Du log
Jag log

Det blev en kärleksfull kram
En varm kram,
En lång kram
En kram säger så mycket mer än tusen ord.

Det blev så mycket kärlek,
Mellan två individer,
Som för första gången mötes.
Vi känner ju inte varandra
Ändå så otroligt mycket kärlek.
Ett sådant speciellt möte

Du signerade skivorna
Många hjärtan
Jag ger dig min lilla present
En födelsedagspresent
En gåva som jag gjort själv

Jag får ett stort leende
Du stryker min kind
Jag får en kram till
Sedan måste du gå
Folk väntar på dig.

Jag går också,
Många blandade känslor

Jag är lycklig,
jag är glad,
jag är varm
jag är omskakad
För jag har just mött en ängel
Det var du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0