Midsommar

Hej

Nu var det jättelänge sedan jag skrev något här inne. Nu är det sommar och om två dagar är det midsommarafton.
Då ska jag och min sambo åka upp till Skansen tänkte vi, om det är fint väder. Resten av helgen blir ganska lugn
och på måndag har min sambo födelsedag. Har inte bestämt ännu vad vi ska göra då. Får väl se vad det blir.

Allt känns ganska bra just nu, men min dagliga oror för min mamma finns alltid där och gnager. Mamma har fortfarande
inte slutat röka och hon blir bara sämre och sämre i sin sjukdom. Hon orkar inte ens gå från bilen till lägenhetan längre utan att stanna och vila på vägen. Då är det ganska illa faktiskt.

Sedan har min katt fått urinvägsinfektion, så henne har jag satt på en peniccilinkur. hade medin hemma. Men igår hände något som inte har hänt sedan vi bodde i Hässelby Strand. Min katt anföll plötsligt min sambo i går kväll och bet henne hårt i armen och djup + satta klorna i hennes arm. Fattar inte varför hon gör sådär alltså. Det händer när min sambo ska gå och lägga sig. Det är nu tre år sedan hon gjorde sådär sist och då trodde jag det berodde på att hon inte trivdes i förra lägenheten eller något. Någon sorts protest måste det vara i alla fall. Hoppas verkligen det bara var en engångs händelse, både för min sambos skull som blir rädd för henne och för kattens egen skull. Ska hon fortsätta hålla på sådär så måste jag nog börja fundera på avlivning, för jag kan inte ha en katt som mår så dåligt att hon anfaller min tjej.
Min katt har precis fyllt åtta år och är en stor grårandig huskatt på 8 kg.

Ha en trevlig midsommar alla.

Kramar och pussar.
Glad Midsommar.


Detta är min lilla ögonsten ur olika perspektiv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0