Min födelsdag blev ingenting!

Jag hade bjudti in en massa människor till Öppet Hus den 1/11 för att fira min 35-års dag. Bjöd närmare bestämt ca 65 personer och det slutade med att bara ca 20 st tackade ja. Så en vecka innan det är dags för festen så blir jag kraftigt förkyld. Några dagar innan festen så ställer jag in alltihopa för att jag är för dålig för att orka med alla förberedelser inför festen. I stället föreslår jag att jag och de 20 personerna som tackat jag ska gå ut och äta buffé på en vegetarisk restaurang men att alla då får betala för sig själva. Priserna på stället för buffé inkl dryck, kaffe och desért är inte speciellt dyrt. Men det hela slutar med att alla bangar ur förutom min älskade lillebror och hans tjej + en kompis som ville komma. Jag blev så ledsen och besviken att det bara blev tre stycken kvar så jag ställde in detta också. Ingen lust längre att fira mig själv när ingen annan vill fira mig.

Jag skickade ut ett mail till alla inbjudna för att tala om vad som hänt och några som tackade ja till Öppet Hus har svarat och nu vet jag varför resten bangar. Folk är rädd för den vegetariska maten. Jag tycker det är jävligt märkligt att detta skrämmer folk med tanke på hur ofta man äter all möjlig konstig mat från olika länder. Men vegetarisk mat det kan man ju inte äta eller ens testa. Usch, fy, blä! Tänk att en sådan löjlig sak ska behöva gå ut över min födelsedag.

Tycker det är så dålig stil alltså och jag är jättebesviken på folk.


Jag skäms!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skicka videos från You Tube - kolla in "famous vegetarians och vegans". Finns flera filmer- det är så många kändisar som är veggisar. Tom Hanks, Steven Segal,Cameron Diaz, Orlando Blooms, Leonardo di Caprio... Edison var det, Tesla, Kellog, Mark Twain, Einstein, Ford, Abraham Lincoln. Gör om alltihopa en dag och bjud alla på en vegansk buffé. Säg inget och förebrå ingen, bara bjud in och gör en trevlig kväll. På http://veganvraket.blogspot.com hittar du massor av fina veganrecept. Hoppas det går bra för dig och du hittar säkert ett jobb. Kanske göra ovanliga möbler? Kombinera olika material så det blir jättejätte ovanliga möbler? Lägga in miniatyrer i möblerna istället för intarsia- t ex små kungakronor i miniatyr, kanske med belysning? Bara du inte tycker det låter knäppt, vill bara väl därför anonym. Kram från mig.

2009-04-09 @ 23:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0