Ny dikt!

Det här har jag skriv om denna bild dagen innan jag skulle få vara med
om en sittning av en god väns kompis som är medium.  




Vägen upp till den vi älskar


Det här är trappan upp

till alla dem vi älskar.


Det här är vägen upp

till din morfar

till din farmor

till din pappa

till din vän

Till alla nära som du förlorat


Det här är också vägen upp

till min mormor

till min morfar

till min farmor

till min farfar

Till alla nära som jag förlorat.


Det här vägen upp

till alla dem vi älskar


Det här är trappa upp

Förbered dig noga

Ta ett kliv

Ta två kliv

Ta tre kliv

Ta bara ett steg i taget


När du är redo

När din tid är inne

När det är dags för dig

Dags för dig att få möta alla igen

Alla dem som du har förlorat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0