När man är känd räknas man inte som en människa!

Nu har jag skrivit en ny dikt igen. Den här gången handlar den om att många människor som är kända inte behandlas som en människa utan bara som skit. Den riktar sig också till kända människor som inte behandlats rättvist. Jag tycker detta är förjävligt på ren svenska att en känd människa inte kan behandlas som en människa. Det har till och med gått så långt för många kända att de blivit tvungna att fly från Sverige. Så ska det verkligen inte behöva vara. Det ska inte behöva gå så långt. Jag blir så förbannad när jag tänker på det. Att många kända bara behandlas som luft. Jag blir så sårad för deras skull. Kända människor är också mänkliga varelser med kött och blod som kan bli sårade som vem som helst. Jag vet flera kända människor som har blivit utsatta på ett eller annat sätt och jag känner verkligen med er. Ni ska veta att jag är i alla fall en av dem som ser er som det ni är. En människa och jag behandlar er som det också. Ni vet vilka ni är och jag kämpar för er.

Hoppas ni gillar min dikt och kan ta till er den.


NÄR MAN ÄR KÄND RÄKNAS MAN INTE SOM MÄNNISKA!

Många människor ser dig bara på ytan
Många människor ser bara den de tror att du är
Många människor tycker inte om det dom ser.
Många människor vill inte se den du är
Många människor kan inte se den du är
Många människor förstår inte att det faktiskt finns en insida.

Jag vill att människor ska se den du verkligen är
Jag hoppas att jag kan se den du är
Jag försöker i alla fall att se den du är
Jag ser en människa

Du är en helt vanlig människa av kött och blod
Du är en helt vanlig skör människa
En människa med känslor som vem som helst
Du kan gråta
Du kan skratta
Du kan skrika
Du kan bli sårad
Du kan bli irriterad
Du kan bli sur
Du kan bli arg
Du kan bli rädd
Alla känslor finns där hos dig också

Många människor tror
Att bara för att du är känd så är du inte mänsklig
Därför kan du behandlas precis hur som helst
Det känns som att många människor bara tycker:

Du som är känd kan väl inte ta åt dig
Du som är känd kan väl inte må dåligt
Du som är känd har väl inga känslor
Du som är känd har väl inget behov av att vara i fredag
Du som är känd behöver väl inget privatliv
Du som är känd ska väl tåla vad som helst
Du som är känd har väl inget liv.

Du ska inte behöva behandlas som skit bara för att du är känd
Du ska inte behöva ta emot vad som helst bara för att du är känd

Jag önskar verkligen att människor kunde se den du är
Kunde behandla dig som den du är
Kunde tycka om dig som den du är
Kunde bry sig om dig som den du är
En riktig människa
Du är faktiskt en människa.

Av: Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0