Ätligen fredag!

Fast det spelar inte mig någon roll för tillfället vilken dag det är egentligen. Men om jag hade jobbat så är det fredagar jag gillar bäst.

Idag har jag varit till graven. Satt där en lång stund och pratade med mamma och berättade om allt som hänt på sistone. Hoppas verkligen att hon hörde mig. Tycker det känns bra att ha graven att åka till och sitta där en stund ensam och prata med mamma. Kanske verkar ganska idiotiskt att sitta och snacka med en sten men det är de enda sättet att få prata med mamma nu när hon inte finns och jag pratar bara med henne när jag är på graven helt ensam. Är det rätt eller fel att prata med någon som inte finns tycker ni? 

Det var meningen att jag skulle köpa med mig blommer men upptäckte på vägen när jag stannade för att köpa vatten att jag inte hade några pengar kvar. Mitt i allt tog pengarna på mobilen slut också så jag blev ganska sur och tänkte först vända och åka hem. Det blåste ju halv storm också så det var lite jobbigt att cykla faktiskt men cyklade vidare ändå. Fick lov att vara törstig och skita i blommor helt enkelt. Vet ni vad jag gjorde? Jag nöp av några rönnbärskvistar och tog med mig i stället. och det fick duga. Nu fick mamma lite försmak på hösten också. Sedan drack jag vatten på kyrkogården. Deras vatten där i kranarna är inte så gott men det duger i alla fall. Så det löste sig ändå till det bästa och jag är glad för att jag inte vände och åkte hem igen.

Nästa gång jag åker till graven blir nog på mammas födelsedag den 4 september. Då ska jag ta med mig blommor + ett ljus som jag tänker tända för henne.

Nu är det helg och jag hoppas jag och Jennie kan ha det lite mysigt i kväll. Sätta oss och titta på någon bra film och äta lite ost och kex. Har bett Jennie köpa med det hem. Fast Jennie har väl förstås tänkt sitta vid datorn hela kvällen då hon inte kunde göra det igår.

Kram Marie




Här är stenen jag satt och pratade med.  

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej, Sabinas syster här. Jag förstår hur du känner och det är absolut inte dumt att prata med en sten. Det gör jag också, med Sabina. Det känns skönt, det känns som hon är där då.



Jag beklagar sorgen och saknaden av din mamma.



På Sabinas födelsedag ska vi först ses och "fira" henne och sen åka till graven. Får hoppas att jag inte ligger på bb då..



Ha det gott och sköt om dig!

Kram Johanna

2009-08-21 @ 20:35:13
Postat av: Jonna

underbart fin gravsten!!!

kämpa pa!

kramar

2009-08-22 @ 21:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0