Fredag en seg dag.

Idag har jag inte varit helt pigg för igår kväll när jag skulle lägga mig fick jag plötsligt en väldigt konstig smärta i magen. Kunde inte peka riktigt på vart det gjorde ont för det värkte och strålade ända bak i ryggen, upp till vänster axel och vidare upp till huvudet. Efter en stund blev jag väldigt illamående och fick gå och spy två gånger så jag trodde nästan jag blivit magsjuk men blev inget mer än så. Tömde nästan magen ändå. Somnade någon gång efter två i natt och när jag vaknade i morse så var jag ganska matt och orkeslös eftersom magen var rätt så tom och jag behövde få i mig vätska. Så jag har känt mig lite seg idag men ätit någorlunda som vanlig så det var väl bara något spratt som magen spelade mig i natt antar jag.
 
Det har varit en väldigt fin och solig dag idag. Dock inte jätte varmt och det har blåst men det gör inget så länge solen skiner. Viktigasre är att det inte regnar tycker jag. men det känns längst inne i ryggmärgen som om hösten sakta men säkert börja smyga sig på lite. Vill inte ha höst med mörker och kyla känner jag. Fast än så länge ör det sommar kvar och det brukar vara det både augsti och september om vi har tur. Sedan börjar träde gulna och ramla av. Hösten är fin med alla olika färger faktiskt. Men tycker inte om att behöva hålla på och bylta på mig en massa kläder. Gillar att gå i tunna, bekväma slappa, lediga kläder. Man känner sig lättare och smidigare då på något sätt.

Jag har varit en sväng till Högdalen idag dels för att posta ett brev, lämna tillbaka böcker på biblioteket och så lånade jag förstås ett par nya. Läser mest lättlästa böcker då jag har vissa lässvårigheter i med min ADD och Dyslexi. Läser väldigt långsamt och har dåligt ordföråd. Då funkar det bra med lättlästa böcker för då förstår jag vad jag läser.

Jag blev faktiskt kvar ett tag i Högdalen där och strosade runt i några av affärerna som finns där. Var inne i en skoaffär, en väskaffär och på Lindex. Blev en sväng in på Jysk också. Blev inget handlat alls för jag måste spara på pengarna jag har, då jag ännu inte vet om jag får något mer.

Hittade i alla fall väldigt snygga byxor och en snygg skjorttunika på Lindex men de kostade 300 kr och 400 kr så det hade blivit för dyrt. Hittar inga bilder på Lindex hemsida så tyvärr kan jag inte visa dem för er. Får bara hoppas de finns kvar till en annan gång.

Jag gillar föresten Lindex, där köper jag mest kläder och även både på Kappahl och på Axelsson som är min favoritklädesaffär. Handlar bara kläder på dessa tre butiker för de har bäst kvalité och snyggast kläder tycker jag.

I kväll blir det nog lite mys med något gott och en bra film tillsammans med Jennie.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Kolla så vackert


Underbara färger


Fantastiskt


Det är nästan så man blir bländad.


Hösten är ganska fin faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0