Fredag-Lördag

Igår fredag så var jag i stan nästan hela dagen. Jag sprang runt och letade efter förlovningspresent till min Jennie. Vi firar 7 år som förlovade på onsdag den 2 september. Eftersom jag inte visste vad jag skulle hitta på så tog det ett bra tag. Var nämligen meningen att jag skulle åka till Jennies jobb och fika när jag var klar, men det hann jag inte med. Jag var dels i gamla stan, sedan gick jag drottninggatan vidare in till city, gick in en sväng till Kulturhuset och sedan var jag på på Åhlens och Pub. Jag gick även en sväng in på Gallerian. Försökte hitta en Gallerix men tydligen har de lagt ner alla inne i City. Fanns en i gallerian förut har jag för mig och en vid Pub. Jag hittade ingen och satte mig på t-bana hemmåt och bestämde mig på vägen att gå av i Globen för där finns en Gallerix. På Ica handlade jag lite godsaker till helgen också. När jag senare kom hem så var jag dyngsvettig och fick börja med att stoppa huvudet under duschen och blaska av mig lite. Sedan kom Jennie hem, jag fixade middag. Vegoburgare och pommesfrittes. Lite lyx på en fredag ska det vara. Resten av kvällen såg jag lite på tv bara men låg mest i sängen och läste. Skönt att inte se så mycket tv utan bättre att sätta på lite bra musik i stället.

Idag lördag så gick jag och Jennie upp kl. 9.00 för vi skulle iväg på en loppmarknad som skulle vara på Bondegatan på söder. Vi slängde bara i oss lite yougurt innan vi åkte för vi var inte så hungriga eftersom vi var så nyvakna. Vi åkte in och började med att titta på en liten marknad de hade, där de sålde frukt/grönsaker, kött och en massa annan mat. Sedan blev vi hungriga och köpte oss frukost på ett Café som heter Blå Lotus som ligger precis intill på Skådengatan. Det var gott. Nu orkade vi börja kolla loppisen som sträckte sig nästan längst hela Bondegatan. Det var kul men jag blev väldigt irretarad på att de inte hade stängt av vägen för bilar för det körde bilar där samtidigt som de gick en massa folk på gatan. Bilarna tutade och höll på att skrämma livet ur en. Dessutom sprang det barn överrallt också. Det där måste de se till att ändra på till nästa år och stänga av vägen om de ska fortsätta ha loppis. För det är ju inte klokt att de ska få köra bilar där samtdigt. Det var nog trångt där ändå med alla parkerade bilar, alla bord och alla människor.

Fyndade lite saker i alla fall. Dels köpte jag mig faktiskt en fluga för 30 kr. En rosa sak så jag får se när jag använder den. Måste nog kanske fixa mig en skjorta först till att börja med. Sedan köpte jag ett lite kamerastativ för 50 kr som man skruvar fast kameran på. Kan vara bra att ha och enkelt att ta med sig då den går att fälla ut till mer än dubbel storlek. Hittade också en Shakti spikmatta för 200 kr och den verkar inte ens använd. Bra pris med tanke på att de kostar 500 kr annars. Jennie köpte en Phantom of the Opera CD för 40 kr. Var den svenska uppsättningen av musikalen så den tyckte hon var kul att ha. Hon hittade sig ett par Levis basket dojjor också för 60 kr typ nya. Det är så kul med loppisar. Jag älskar det verkligen.

När vi var klara så gick vi till Slussen men på vägen fick vi gå in på ett ställe för ett toabesök. I Slussen skulle Jennie möta upp en köpare från Tradera som vi sålt några filmtidningar till. Han kom precis på avtalad tid så det var ju bra. Vi fortsatte sedan vidare med buss till Nacka Forum för vi skulle se Erik Linder från Talang uppträda på MediaMarkt. Vi visste inte när vi kom dit vart han skulle vara så vi sprang genom hela Nacka Forum och letade men som sagt det var ju på MediaMarkt i alla fall. Erik Linder sjöng tre låtar och vilken röst han har. Var så kul att höra honom live. Sedan fick Jennie hans skiva signerad. Jag köpte två filmer som jag hittade. Dels en film som heter "Honungsbiets hemliga liv. En liten berömd skådespelerska som heter Dakota Fanning medverkar i den. Jag samlar på filmer med henne. Sedan köpte jag filmen "Buddha föll av skam"

När vi var klar inne på MediaMarkt blev vi hungria igen och satte oss på ett matställe mitt emot och åt en jättegod pastarätt. Blev så mätta. Sedan innan vi tog bussen tillbaka till Slussen så gick vi in en sväng till Konsum och handlade lite småsaker. Bland annat köpte vi kantareller som vi sedan efter att vi varit hemma en stund smörstekte och la på rostatbröd. Blev en jättesmaskig kvällsmat.

Man steker hackade kantareller i riktigt smör tillsammans med lite purjolök, salta och peppra. Häller en skvätt grädde i och steker tills det gått in i svampen. Sedan är det bara att lägga på rostat bröd. Blir jättegott. Man kan säkert göra likadant med chaminjoner också men jag tycker kantareller är godare.

Nu kommer lite bilder på dagens fynd. Sedan ska jag testa min spikmatta, läsa morgontidningen och sedan se en av mina filmer tror jag.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Här är min spikmatta.


Mina filmer men det var inga fynd även om de är lite billigare på MediaMarkt på film än andra affärer.


Här är flugan, lite suddig bild.


Kamerastativet.


Jennies dubbel CD


Jennies Levis skor.


Kommentarer
Postat av: Robert

Det finns en Gallerix nere vid Sergels Torg. Precis när man är på väg in i Gallerian på höger sida.

2009-08-31 @ 09:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0