Lördag

Idag har jag och Jennie varit och besökt Bergianska Trädgården. Fint där med månnga märkliga och vackra växter. Vi var inne i två hus också. Den ena heter Edvard Anderssons växthus och den adra Viktoriahuset. Vi åt också en god bön och tomatsalland på Gamla orangeriet. Vi fick också sse en Japansk damm och där intill växte det plommonträd. Det var väldigt små plommon så jag trodde först de var körsbär eller bigaråer. Var en fin dag.

När vi kom hem så var vi av någon anledning jätte trötta och hade ont i huvudet bägge två. Jag är fortfarande väldigt trött och har ont i huvudet trots att jag tagit medicin. Borde gå över snart. Förstår inte hur jag kan vara så tött alltså. Sov ju rätt bra i natt och vi gick inte och la oss speciellt sent igår heller.

Här kommer lite bilder.


Jennie vid den Japanska dammen


En bild från ett annat håll.


En till från ytterligare ett håll.


Näckrosor


Fina blommor


Fler vackra blommor


Vackra blommor utanför Viktoriahuset


Vattenblommor inne i Viktoriahuset.


Häftiga blad som växer i vatten. Ser ut som pajformar. De kan bära upp till 70 kg så man kan alltså sitta på dem.


En anna märklig växt.


Mer vattenväxter.


Jennie inne i Edvards Anderssons växthus. Detta är Califonien.


Jättestor kaktus.


Regnskog


En liten damm med en häfit rök i.




En annan liten damm i medelhavs delen.


Fler märkliga växter


Massa blommor intill orangeriet.


Här sitter Jennie och äter bön och tomatsallad.


Här äter jag bön och tomatsallad..


Orangeriet där vi satt och åt. Hade solen i kameran därför blev den så mörk.


Ytterligare en lite damm. Fanns många dammar där. Innan vi åkte hem gick vi in en sväng på Plantagen och tittade. Jag köpte några gravljus så jag har när jag ska åka och besöka mammas grav. Efte det kom tröttheten och vi åkte hem.

Nu är vi hemma. Jennie sitter och glor på serien Sex and the city. Hon har köpt alla säsonger ien box på Tradera. Jag sitter här och skriver blogg. Nu ska jag gå och göra något annat. Måste nog snart börja fundera ut någon middag. Det blidde en supergod vegetarisk tacopizza. Nu är jag jättemätt. Någon som är nyfiken på hur jag gjorde så fråga gärna.

Vi hörs.

Kram Marie

PS: Glöm inte att besöka min hemsida till minne av min mamma då och då för jag uptaterar den i mellanåt. http://marithamunther.webs.com

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Jag vill ha recept på tacopizza!



Jag har följt din blogg ganska länge nu och det verkar som att du och Jennie gör ganska många utflykter. Jag vill tipsa er om Rosenhill på Ekerö, det är en gård med självplock av olika frukter och grönsaker, det finns café, djur, hängmattor, och en ge-och-få-butik.

Det tar 30 minuter med buss från Brommaplan.

2009-08-15 @ 20:15:54
Postat av: Marie

Tack för tipset. Vem är du som frågar efter receptet på vego pizzan och vad är din mailadress?



Hälsningar Marie

2009-08-15 @ 21:01:01
URL: http://marisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0