Lördag en slapp början på dagen!

Idag blev det en slappp början på dagen. Vi låg länge i sängen och läste. Bland annat morgontindningen. Sedan gick jag ut i köket och hämtade frukost och så åt vi den i sängen och blev kvar ett tag till. Blev en riktigt långkörare i sängen i morse. Det var skönt. När det är helg får man vara i sängen länge på morgonen om man inte planerat något särskilt för dagen. Ibland kan man faktiskt unna sig att gå i nattlinnet hela dagen.

Men tiden gick och vi var tvungen att göra oss i ordning för vi skulle i väg på en picknickkonsert på eftermiddagen ute på Värmdö. Det var Therese Anderssons årliga konsert och det var jättemysigt för den här gången var det utomhus bnere vid Viks församlingsgård. Annars har det alltid varit i Värmdö Kyrka.

Vi åkte hemifrån lite för tidigt så vi gick av i Mölnvik i Gustavsberg och gick och kollade lite i Gustavsbergs Köpcenter. Köpte alvedon på apoteket, ett par nya strumpbyxor på Lindex, nya skosnören på en skoaffär och så åt vi lite tidig middag på ett trevligt matställe där. Solen kom fram på eftermiddagen så det blev jättemysigt väder och ganska varmt faktiskt.

Blev en lyckad konsert och en mysig picknick i det gröna sedan under kvällen.

Väl hemma igen blev det bara att ta det lugnt. Jag hamnade vid datorn och Jennie i soffan med kvällstidningarna och teven. Ska lägga mig på sängen tror jag och läsa tidningarna om en stund.

Det var min dag idag och jag har haft en fin dag faktiskt.

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0