Måndag-Tisdag!

Igår måndag så gjorde jag ingenting vettigt, tog det väldigt lugnt eftersom jag varit ute i fem dagar i streck på Priden så man blir ganska slutkörd. Jag skrev ett långt blogginlägg och sammanfattade onsdag-söndag, jag läste, och tittade på tv.

Idag tisdag har jag därimot gjort lite mer saker. Dels så har Jennie och jag varit och handlat, jag har kontaktat två anordnare för att höra om jag kan få vara hos dem tills jag hittat en praktikplats. Jag har kontaktat Arbetsförmedlingen och meddelat att jag nu är medlem i Arbetslöshetskassan Alfa. Jag har skrivit ett brev till Försäkringskassan för att överklaga beslutet på indraget aktivitetsstöd, eftersom jag nu är medlem i Arbetslöshetskassan Alfa. Detta krävdes för att jag skulle få fortsätta få aktivitetsstöd medan jag är i tredje fasen av Jobb och Utvecklingsgarantin och regelbundet är hos en anordnare, trots att jag förbrukat mina 450 dagar som man kan kan få ekonomisk ersättning för. Skickade brevet idag. Så nu får vi se vad som händer med det.

Jag har även kontaktat CSN för att meddela dem att jag inte längre kan fortsätta betala av på mitt lån så länge jag inte har någon inkomst. De tycker bara jag ska sänka månadsbeloppet men det gör ju ingen nytta när jag fortfarande inte har någon inkomst men de vill inte riktigt förstå det. Jag hoppas nu att de fattar det efter lite mailande.

Dessutom har jag även sökt jobb. Har sökt praktikplats på 17 ställen via mail som på föreningar och hjälp organisationer som allt i allo, kontorsassistent eller kontorsvaktmästare. Nu är det bara att vänta och se om någon svarar. Se nedan vilka ställen jag sökt praktiplats på.

  • Riksförbundet Sällsynta Diagnoser
  • Attention Riks
  • Attention Stockholm
  • Föreningen Autism
  • Dyslexiförbundet FMLS
  • Dyslexi Centrum
  • Hjälpmedelsinstitutet
  • Handikapp & Habilitering
  • Arbetsförmedlingen Unga Funktionshindrade
  • Djurens vänner i Stockholm
  • Svenska Djurskyddsföreningen
  • Djurskyddet i Sverige
  • Världsnaturfonden WWF
  • Stadsmissionen
  • Röda Korset
  • Rädda Barnen
  • UNICEF

  • Jag måste säga att jag känner mig riktigt duktig och idag har jag faktiskt orkat ta tag i det här. Nu hoppas jag bara att det inte går åt helvete eftersom det vet jag inte om jag fixar för det behövs så lite för att det ska brista och jag ska tappa fotfästet och tron på att det kommer lösa sig. Jag är så pass känslig. Orkar heller inte hålla på att bråka med myndigheter.

    Jennie tycker att jag ska kontakta personligt ombud som kan hjälpa mig att hålla kontakt och ordning på alla myndigheter åt mig. Men än så länge känns det fortfarande okej, men om det går så långt att det känns helt hopplöst och jag inte orkar eller klarar av att hålla ihop allting själv så ska jag göra det. Har haft kontakt förr med personligt ombud och det är väldigt bra.

    Det sista jag gör är i alla fall att gå till socialen. Men jag hoppas verkligen att jag ska slippa det nu genom att jag förhoppningsvis får tillbaka aktivitetstödet nu.

    I kväll kan jag somna nöjd och glad med mig själv över vad jag presterat idag.

    Vi hörs i morgon, då funderar jag eventuellt på att cykla till graven för det var ett tag sedan nu.

    Kram Marie


    Här är en bild på mig och Nanne Grönvall som min kompis Karin Johannesson tog på Stockholms Pride.


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0