Onsdag och det är ett riktigt pissväder!

Idag regnar det som tusan. Så jag har bestämt mig för att det ska bli en innedag idag och jag ska försöka göra lite nytta här hemma. Måste fortsätta diska, dammsuga och plocka lite. Ska ta tag i detta när jag bloggat färdigt.

Jag måste berätta att jag har gjort ett litet minnes podie i min hylla i vardagsrummet till minne av mamma. Har ställt dit lite saker som påminner om mamma och lite bilder. Står även två ljus där som jag kan tända när jag vill. Så här ser det ut. Funderar på att hitta en fin duk att lägga dit också kanske. Vad tycker ni?


Mitt podie och det är svårt att ta en fin blid.


Bild tagen med bixt och det ser inte lika fint ut där. Ser ganska sterilt ut.


Så här står det på en skylten och jag hoppas det går att läsa för det var svårt att få en skarp bild. Den har mamma fått av mig för länge sedan.


Även denna har mamma fått av mig en gång i tiden. Den var lättare att ta bild på.


Borde kanske ställa dit den här keramiktavlan som jag berättar mer om på min hemsida till minne av mamma http://marithamunther.webs.com Den  betyder så mycket och för mig är det jag och mamma, men den hänger ganska bra där den hänger på väggen. Har haft den inne på bloggen förut också tror jag i ett tidigare inlägg.


Den här borde stå där för denna betydde mycket för mamma och jag älskade den från första stund jag såg den då hon köpte den. När hon flyttade från lägenheten på Kanalgatan till radhuset på Nydalavägen så fick jag den i födelsedagspresent av henne och jag blev överlycklig för jag hade gått och suktat efter den så länge. Den står längst upp i samma hylla som podiet.

Nä nu måste jag rycka upp mig och ta tag i städningen för nu har halva dagen gått redan.

Vi hörs i morgon eller eventuellt om jag skriver något mer senare i kväll.

Kram Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0