Onsdag och lite hopp!

Idag har jag varit på besök på Djurens Rätt där jag ska börja jobba ideellt. När jag börjar vet jag inte för det tar tid med pappaer som ska ordnas med och det jag kommer göra är att stå och plocka ihop och packa gratismaterial som folk beställer och kanske sitta och registrera lite. Alltid något att göra och jag kommer att få komma ut lite tre dagar i veckan. Kommer vara där tis-tor samma tider som Jennie jobbar. Känns bra tycker jag.

Tycker det känns tryggt att få vara där just efterom många på Djurens Rätt vet vem jag är och att jag varit där förr och hjälpt till. Dessutom jobbar ju Jennie där också. Så nu får jag vänta ett lite tag till innan jag får börja men det känns ändå lite förhoppnings fullt känner jag. Går ju också och väntar på nytt beslut från FK om jag får fortsätta ha aktivitetsstöd nu när jag gått med i A-kassan och ordnat med en en anordnare att vara hos alldeles själv. Hoppas det inte dröjer för länge bara innan de tar ett nytt beslut på min överklagelse. Har också skickat in ett ny aktivitetstödsförsäkran i fall jag får aktivitetsstöd igen så ligger jag ändå ett steg före och då får jag pengar fortare.

Jag tycker faktiskt att jag har varit väldigt duktig som orkat fixa med allting trots min sorg. Bara det nu ger ett positivt resultat också.

Har varit till Högdalen och handlat lite på vägen hem både till oss och katten. Cyklade förstås och som vanligt är man genom svettig när man kommer hem. Förstår inte varför jag blir så svettig av att cykla, men det är skönt och roligt i alla fall.

I kväll blir det lugn som vanligt. Ska läsa, se på tv och pyssla med lite annat. Nu måste jag gå och laga middag för snart kommer Jennie hem från jobbet.

Kram Marie



http://www.djurensratt.se





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0