Söndag - Måndag

Igår söndag blev det inte så mycket tid till att blogga då jag och Jennie dels tvättade redan från 10 på morgonen, sedan satt vi resten av dagen och la upp nya grejer på auktionssajten Tradera. Kolla våra auktioner om ni vill och bjud gärna massor. http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=Maureen

Detta har vi hålit på med länge för att få in lite extra småslantar, men i sommar har det varit tunt och vi har knappt sålt någonting. Då får man betala mer till Tradera än vad vi tjänat och det är ju inte så kul. Nu har vi tagit ner de gamla grejerna ett tag och lagt upp lite nya så nu får vi se vad som händer.

Igår kväll så bytte jag ut mina gamla tidskriftssamlare mot de nya jag köpte när jag var på IKEA. Detta innebar att jag fick lov att sortera alla papper jag mulat ner i den gamla. Jag lägger ner alla papper i sådana i stället för att sätta in dem i pärmar. Orkar inte hålla på att ha en massa pärmar. Tog en stund för det har hunnit bli flera års räkningar och papper i denna tidskriftssamlare. Jag hatar alla papper man får och mycket papper blir det och egentliugen undrar jag hur mycket man behöver spara på och hur länge man ska spara på papper och räkningar? När jag var klar satt jag i soffan och läste morgontidningen. Såg bara ett program på tv, innan jag vi 22.00 blev så trött att jag gick och la mig.

Idag måndag har jag börjat morgonen med att ligga på min spikmatta. Tänker göra detta varje morgon. Räcker med att ligga i 10-20 min bara. Men just idag var det jobbigt att ligga på den för det gjorde väldigt ont. Fast det är ju bara tredje gången jag ligger på den så jag har inte vant ryggen ännu vid den. Tar nog ett tag. Men jag hoppas att det kommer hjälpa min onda rygg med tiden.

Sedan åt jag frukost med Jennie men bara en macka för jag ska snart iväg och äta lunch med min älskade lillebror i stan. Ska möta honom vid hans jobb på söder. Det ska bli mysigt att luncha med honom.

Sedan ska jag hem en stund och greja lite och så måste jag se till att ha middag klar till Jennie kommer hem idag för vi ska nämligen på genrepet av musikalen Cats i kväll på Cirkus. Ska bli väldigt kul tycker jag. Så vi kommer hem sent i kväll och då hinner jag inte blogga för då är det bums i säng.

I morgon börjar min dans igen och det ser jag verkligen fram emot. Kul att få träffa alla och roligt att få röra lite på sig igen. Hoppas bara att jag hittar till nya lokalen. Berättar mer om dansen i morgon.

På fredag ska jag och min bror åka till graven för då är det mammas födelsedag. Hon skulle ha blivit 54 år om hon levat. Jag och Jennie ska även på kvällen på fredag till Stadsteatern och se en föreställning som heter "En dag ska jag berätta om mamma" med Katarina Ewerlöf i huvudrollen. Passar bra att se den på mammas födelsedag och det blir verkligen en dag att hedra mamma på. Berättar mer om den föreställningen senare.

Glöm inte att ni är värdefulla och unika.

Kram Marie




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0