Söndag-Måndag

Igår söndag var jag och Jennie på bakluckeloppis vid Hammarby backen men det var ingen att ha. Var nästan inga där och de som kom var jättesena så man fick stå och vänta på att de skulle plocka upp. Tacka vet jag bakluckeloppisen ute i Siggesta Gård. Det kallar jag loppis. Tog ett par timmar att kolla genom allt för så många var där med sina bilar och sålde prylar. Dit ska jag åga igen vad så säker. Det är faktiskt värt nästan två timmars resväg för detta alltså.

Vi var hemma väldigt tidigt igår så Jennie plaserade sig vid datorn och satt där hela eftermiddagen och kvällen och jag kollade på tv, tog ett bad, lagade mat och läste lite.

Idag måndag så gick Jennie upp 6.30 för hon skulle iväg till Karolinska sjukhuset för att genomgå en undersäkning för att se om hon har brist på tillväxthormoner. Det har visat sig att hon har ganska dåliga värden och därför ville de göra ett speciellt test på henne för att se vad det visar. Jennie är ju jämt trött, hon har gått upp 10 kg på 1,5 år och fått en väldigt bukfettma trots att hon är vegetarian och det kan vara tecknen på att man har brist på tillväxthormon. Är så fallet så kan hon få börja ge sig själv sprutor varje dag om det inte finns tabletter förstås som alternativ. Jennie gillar inte riktigt tanken med att hon måste hålla på att ge sig själv sprutor. Får se om ett par veckor vad tester givit för resultat.

Jag somnade förstås om efter att hon gett sig i väg även om det tog en stun, men när jag vaknade 9.30 så var jag ganska väck i huvudet för jag hade sovit hårt. Tog långt tid att vakna till och jag har känt migl lite seg hela dagen. När jag ätit frukost så satte jag mig och betalde räkningar och sedan cyklade jag en kort sväng till Högdalen och lämnat böcker på biblioteket och sedan handlat lite. Det är jätteskönt väder ute idag.

Nu måste jag gå och tömma diskmaskinen så jag kan slänga in en ny.

Kram Marie

"One last goodbye" spelade min bror på mammas begravning.


Jag spelade "Jag fick låna en ängel" av Shirley Clamp


En sång från hjärtat av 15 åriga Linn som vann Lill Melodifestivalen med denna. Hon har skrivit den själv och den handlar om hennes bästa kompis som tog sitt liv. Detta är den engelska verionen. Så stark låt och en fantastisk röst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0