Söndag och varmt, varmt och ännu varmare puh!

Idag började jag dagen med att hänga med Jennie in till centralen för att vinka av henne vid tåget. Hon har ju åkt till Göteborg på Madonna Konsert på Ullevi. Hon kommer hem i morgonbitti någon gång i gryningen. Så i kväll blir jag ensam och så får jag gå och lägga mig ensam också.

Efter att jag vinkat av Jennie åkte jag vidare till gröna Lund för att se Anna Book uppträda. Fick även en liten pratstund med henne och det var mysigt att äntligen få träffa henne. Vi har ju så mycket gemensamt eftersom hennes mamma dog för 4 veckor sedan i KOL precis som min mamma gjorde för ca 8 veckor sedan. Båda våra mamma hette dessutom Maritha så det kändes väldigt speciellt att få träffa henne även om vi inte sa så mycket. Det behövs inte så väldigt mycket or egentligen för vi vet vad vi båda går igenom jst nu och hur båda mår. Vi känner båda starkt med varandra och vetskapen över det räcker.

Dessutom är det så svårt att försöka ge något som man själv är i så stort behov av att få. Jag ger vad jag kan och det gör Anna också.

Ett par ord till Anna: När jag såg dig stå där och sjunga så blev jag så rörd, tårarna rann för jag tycker du har blivit så fin efter din viktnedgång och du ser så fräsch och välmående ut fysiskt. Det gör mig glad att det gått så bra för dig och att du äntligen får trivas med dig själv. Sedan rann tårarna för att jag också känner så starkt med dig med tanke på det du går igenom just nu efter din mammas bortgång. Själv är jag tacksam över att allt praktiskt är över för min del och att just nu kan jag bara sörja i lugn och ro utan en massa press över allt som måste göras och ordnas med. Men det är tungt ändå och det går upp och ner hela tiden. Man får ta en dag i taget.

Anna, jag hoppas verkligen att det blir en jättefin begravning den 18 august. Ska tänka på dig då det lovar jag. Hoppas du tycker om presenten? Jag skickade inte med något kort för jag känner att ord får du så mycket av mig ändå
så det behövdes inte vara med där också tyckte jag. 

Nu kommer lite bilder från Grönan.


Anna Book och jag


En bild till på oss och presenten Anna fick av mig.


Här är Annas små guldklimpar Venessa och Antonio.


Anna Book sjunger.


Anna och två tjejer som jag inte minns namnen på.


Anna, Venessa och Antonio + två barn till ett par av Annas bästa värninnor.

Har varit en otroligt varm dag idag. Jag känner mig helt slut. Ska nog slänga mig i soffan en stund och läsa tidningar.

Kram Marie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0