Tisdag

Idag har jag varit till IKEA. Jag har inte köpt med mig hela varuhuset, bara nästan. :P Nejdå, jag handlade bara lite små grejer. Kul att strosa runt där och kika tycker jag. Kollade på en ny säng, en fåtölj, köksbort och stolar men har inte råd att handla något nu. Kollade också på en dörrmatta och på underlakan men struntade i det. Därimot köpte jag ett set med två stekpannor, en grillpanna, en ny tvålkopp, tidskrifstsamlare, grytunderlägg, batterier, servetter och en klädrulle. Blev nöjd med det jag handlade och jag hade ju dessutom lite pengar kvar på ett presentkort så jag behövde bara lägga till pengar för hälften av summan och det kändes bra

.

Nu ska jag berätta lite om mitt och Jennies musikalintresse. Från början så är det Jennies intresse men jag har alltid gillat att gå på teater. Men när hon flyttade till mig och vi gick på musikaler så började jag gilla det också. Nu springer vi mycket på både musikaler och teater. Jennie har ju en musikalkalender på Internet http://www.musikalkalendern.tk och genom den så får hon ganska mycket publik och genrepsbiljetter gratis. Så vi har alltid en massa musikaler inbokade vare höst och vår och det känns väldigt kul tycker jag. Ibland köper vi biljetter också men det är om vi vill se om en musikal eller gå på en vanlig teater som lockar.


De musikaler som går i Stockholm i höst är:

Cats (Den ska vi se två gånger)

Hairspray (Den ska vi se)

De tre muskitörerna (Den har vi sett två gånger)

Buddy Holly Musical (Den har vi sett)

My Fair Lady  (Har vi sett)

Obesvarad kärlek (Den har vi sett)

High School musical (Den har vi sett)

Musikalen Mammor (Den ska vi se)

Rasmus på Luffen (Den ska vi se)

PrimaDONNOR (Den har vi sett)

Elvis (Inga planer på att se men vi vill se den)

Sedan ska vi även se en teater som heter "En dag ska jag berätta om mamma" och en annan teater som heter Bröderna Lejonhjärta" Så vi har lite grejer inbokade och vem vet det kanske blir mer också och närmare jul så lär det bli ett par julkonserter också.








Ett annat intresse som bara jag har, det är att jag dansar folkdans. Ni vet jag dansar Vals, Hambo , Snoa, Schottis, Polka och Masurka. Det är jättekul, fast jag dansar inte längre bara de enskilda gammledanserna utan jag dansar nu mera folkdanser där alla gammledanser ingår. Finns hur många folkdanser som helst att lära sig. Jag är med i ett danslag som heter Allmogegillet. Finns en hemsida på Internet. http://www.allmogegillet.se Vi dansar en gång i veckan på tisdagar så om en vecka startar dansen igen. Jag har tagit en paus från dansen i ett halvår för att det har varit så mycket med mamma och hennes sjukdom och nu hennes bortgång så jag har inte orkat engagera mig. Jag har inte dansat faktiskt något sedan före jul förutom en gång då jag var med på det årliga Valborgsfirandet ute på Tollare folkhögskola. Så det ska bli riktigt kul att börja igen nästa vecka och nu ska jag banne mig se till att gå varje gång om jag inte är sjuk. För det är så otroligt kul och det är ett underbart gäng trots att alla är betydligt äldre än jag.

Min stora dröm är att få äga en folkdräkt. Men den kostar skjortan och speciellt eftersom jag måste få den uppsydd speciellt till mig. Jag är ju kort och ganska rund. Det kan gå på mellan 6000 kr och upp till 10.000 kr minst. Det kommer jag aldrig ha råd med. Det finns bara en dräkt jag skulle vilja ha och det är Sverigedräkten för jag tycker den är så himla fin. Men det är klart om någon släkting har en folkdräkt liggande som inte används som inte är Sverigedräkten och vill skänka den till mig så tackar jag ju inte nej förstås.

Fråga gärna om ni undrar något.

Kram Marie



Så här ser Sverigedräkten ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0