Torsdag

Jag började morgonen idag med att åka till AF för att få lite klarhet i allting som händer och inte händer men jag blev inte så mycket klokare. Fick ett förslag som jag ska fundera på och jag får se hur jag ska göra.

När jag kom hem så var jag hungrig och började med att äta lunch. Sedan hade jag funderinag på att cykla till graven men det blev inte av. Jag fastnade i stället med min diktbok som jag satt med i flera timmar sedan och grejade med. Fick riktigt mycket gjort och jag hoppas den kan blir klar snart så jag kan skicka in den och få den tryckt. Min självbiografi ligger lite på is just nu men ska försöka ta tag i den också vad det lider.

När Jennie kom hem från jobbet åkte vi in till stan för att gå ut och äta på Hermans med några jobbkollegier till Jennie. Hermans är en vegetarisk buffé restaurang. Det kostar lite men det är värt det och ibland måste man få unna sig något lite extra. Mätta och belåtna kom vi hem för en halvtimme sedan och nu ska vi snart lägga oss.

Måste bara påpeka att idag är det tre månader sedan mamma dog. Nu har har jag börjat fatta att hon faktiskt är borta och det är nog därför det blir jobbigare ju längre tiden går. Det gör så ont. Saknar mamma så mycket. Tycker fortfarande det känns så himla konstigt att hon inte finns längre, känns konstigt att inte kunna ringa henne, känns konstigt att inte kunna prata med henne på MSN, det känns så tomt efter mamma liksom. Det känns väldigt konstigt att besöka henns grav. Kommer nog alltid kännas kontigt tror jag. Man vänjer sig nog aldrig vid att mamma inte finns mer. http://marithamunther.webs.com/   

Den 31 augusti är det precis 4 år sedan mormor dog. Tiden går så himla fort tycker jag. Ska tända ett ljus för henne då. Borde ha tänt ett ljus för mamma idag men jag har inte varit hemma ikväll så jag kunnat göra det. Jag tänder ett ljus i hjärtat i stället. På minneshemsidan brinner ett ljus förevigt för mamma.

Kram Marie




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0