Torsdag

Idag började jag dagen med att dammsuga och det kändes bra att jag fått det gjort. Vid 13.30 ca kom de från Electrolux för att titta på min kyl/frys som bara krånglar. Sedan har jag bara suttit vid datorn, kollat på film och filosoferat över min livssituation.

Jag har tre alternativ jag kan göra för att lösa min jobb situation och min inkomst!.

1. Söka anställning på Samhall

2. Studera något och söka mer studielån

3. Starta eget

Jag måste fundera på vad jag ska göra för något. Idag ringde de från en tidning som jag skickat in en insändare till angående att jag som funktionshindrad har blivit ifråntagen min ekomomiska ersättning. De vill göra ett reportage om min historia men först måste jag veta hur min historia slutar och hur jag kommer lösa det ehla så vi ska höra om ett tag igen och se vad som hänt och om det löst sig på något sätt så ville de intervjua mig för ett reportage i deras palt "Direkt från verkligheten" eller någon sådant hette det. Får se vad som händer med detta.

Jag har också gjort ett event på Facebook där jag utlyst en tävling som går ut på att den som hittar ett jobb till mig som leder till anställning bjuder jag på middag. Får se om detta leder någon vart.

Skam den som ger sig i alla fall, för på något sätt ska jag lösa detta om det är så det sista jag gör. Vet att mamma hade varit super stolt över mig nu som orkar och klarar av detta samtidigt som jag går med ett stor sorg. Mamma hade tyckt att jag är jätteduktig det vet jag. Önskar bara att jag kunde få höra henne säga det också men det enda jag kan göra är att påminna mig om det själv och om vad hon skulle tyckt. Tror det ger mig lite kraft faktiskt.

Jag kan ju säga så här att år 2009 har inte varit något lätt år för mig hittills, inte heller har det varit särkilt glädjerikt eller speicellt värdefull. nej, 2009 är inte mitt år helt enkelt och jag längtar tills deeta år är över så jag kan börja på en ny kula 2010 och hoppas på att det blir ett bättre år för mig då än det har varit det här året. 

Jag älskar dig mamma och jag vet att du är stolt över mig. Du är nu min skyddsängel vilket du iofs nästan alltid har varit även när du levde men nu är du en skyddsängel på riktigt. Glöm mig aldrig mamma för jag kommer aldrig glömma dig.

Kram Marie


 

Kommentarer
Postat av: Annoj

var stark- kämpa pa! 2010 kommer att bli ett bättre ar! 2007 var ett totalt skitar för mig. jag trodde aldrig att jag skulle kunna vara lycklig igen men efter ett tag sa träffade jag ju jedi och nu känner jag mig starkare än nagonsin!

ge inte upp- det kommer att bli bättre (även om din saknad efter mamma aldrig försvinner helt...)

kramar

2009-08-29 @ 18:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0