Äntligen fredag

Nu är det äntligen fredag och helg igen men inte känner jag mig bättre för det. Fortfarade ganska risig. Jag blir i alla fall inte sämre, men det känns inte som om jag blir bättre heller direkt. Tycker att förkylningen borde nått sin kulmen nu så det kan börja vända och gå tillbaka igen. För jag vill inte vara sjuk mer. Har nu varit i pyjamasen i tre dagar och mer eller mindre legat nerbäddad i soffan hela tiden, förutom när jag hämtat mat, varit på toa, tagit ett hett bad, kollat mail på andra datorn och hämtat posten. Har så svårt att hålla mig i stillhet.

En annan nackdel med att jag varit sjuk är att jag haft så svårt att sova. I går kväll gick jag och la mig kl 22.00 och någon gång efter 01.30 somnade jag för att hjärnan bara malde på trots att jag lyssnade på lugn musik i min mp3 spelare, sedan började magen att suga så jag fick lov att stiga upp och dricka lite blåbärssoppa för att stilla den värsta hungern. Kan inte sova när jag är hungrig. När jag sedan la mig igen i tron om att nu måste jag väl ändå kunna somna för jag var så trött, då poppar det plötsligt bara upp en dikt i huvudet som jag bara var tvungen att gå upp och skriva ner för att bli av med den ur huvudet och för att inte glömma bort den till nästa morgon. Sedan när jag väl somnade så har jag dessutom vaknat flera gånger också i natt. Vaknar hela tiden för att jag har ont i ansikten och är täppt näsan. Sover så oroligt. Hoppas jag får sova bättre i natt. Har i alla fall inte sovit något på dagarna eftersom det försvårar sömnen ännu mer på nätterna.

Dikten jag skrev i natt och som jag har redigerat och renskrivit idag, kommer upp senare här på bloggen. Har nämligen skrivit den till en viss person och jag tänkte hon skulle få den först innan jag lägger ut den. Bara Jennie är den enda som får läsa det jag skriver allra först.

Nu kommer Jennie hem så jag ska avsluta bloggen här.

Vi hörs i morgon

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0