Föreläsningen i måndags

Glömde berätta om föreläsningen jag var på i måndags som handlade om fattigdomens Sverige. Det var en jättebra föreläsning. Jessica är så duktig och det märks att hon både förstår och vet vad hon pratar om. Det var lite jobbigt att sitta där och höra på typ nästan sin egen situation, tårarna var nära ett par gånger, men samtidigt är det så nyttigt att få se det utifrån i ett annat perspektiv. Jag upptäcker så mycket nya saker som jag inte tänkt på förut. Som en sak jag upptäckte då jag satt och läste Jessicas fattigblogg som var aktiv i två månader att jag har aldrig tidigare betecknat mig som fattig, vilket jag faktiskt är och har varit i perioder ända sedan jag var liten.

Jag blev tillfrågad om jag ville prata om mig själv lite under föreläsningen, men det kom lite hastigt på så det blev inte av, men nästa gång Jessica ska ha föreläsning så gör jag gärna det. Dessutom var det ett gäng studenter som satt och lyssnade en yngre generation är vad jag och Jessica är. Blev lite förvånad faktiskt att folk i den ålder faktiskt bryr sig om sådana saker som fattigdom i Sverige. Men det är ju bra för de är ju våran framtid och kan man påverka dem så kan de hjälpa till att förändra framtiden.

Efter föreläsningen så ville Jessica att vi skulle gå och ta en fika. Hennes tvillingsyster hängde med också och Jessica bjöd mig som vanligt. Sa det till henne att när jag blir rik så ska jag bjuda tillbaka för hon har bjudit mig så mycket. Innan vi skiljdes åt så gav jag henne en lite julklapp. Det var inte mycket men ändå en liten sak. Hoppas hon tycker om den. Hon blev i alla fall både glad och rörd och jag fick en varm kram.

Var en fin kväll i alla fall.

Nu ska jag gå och lägga mig för jag har migrän.

Kram och god natt.

Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0