Fredag en solig men iskall vinterdag

Idag fredag har det varit en jättefin och solig men kall vinterdag. 10 minus var det på morgonen. Men tyvärr har jag suttit inne hela dagen. Men inte har jag gjort något nyttigt direkt fast jag kanske  borde ha gjort det. När Jennie kom hem åkte vi direkt in till stan för vi skulle på musikalen Cats på Cirkus för tredje gången och Jennie hade hört att det skulle vara 40 min föresningar på innestadsbussarna. Så får att komma i tid så åkte vi direkt när Jennie kom från jobbet och så gick vi på Max och åt vegoburgare innan vi skulle på teatern. Vi hann i tid i alla fall och Cats var okej den här gången också fast det var tredje gången vi såg den. Nu satt vi längst fram och då kunde vi titta lite mer på detaljer än vi kunnat tidigare, därför var det inte tråkigt att se den igen. Men jag vill inte se den fler gånger känner jag. Nu kan jag den musikalen. Anledningen till att vi sett den så många gånger är att först fick vi genrepsbiljetter, sedan har Jennie vunit biljetter två gånger i två olika tävlingar. Så ibland har man tur.

Kom hem ganska sent och på kvällen var det riktigt svinkallt. Måste ha varit minst 15 minusgrader. Bet som tusan i kinderna och jag fick tungt att andas. Var en pina nästan att gå hem från tunnelbanan på 10 min i vanliga fall. Kom hem i alla fall och det var skönt att krypa i säng för vi var så trötta. Slocknade på en gång faktiskt.

Det var våran fredag.

Vi hörs i morgon. Då skavi på två teatrar.

Kram Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0