Lördag en väldigt slapp dag

Idag så sov vi länge, gäller att passa på medan man kan sova liksom ocheftersom det är lördag skulle ju inte Jennie upp til jobet heller så vi slapp vakna av väckarklockan. Sovit så hattigt i flera nätter och när jag väl vaknar så har jag ju så svårt att somna om. Dessutom tar det långt tid att somna på kvällen men igår somnade jag ganska fort för första gången på flera kvällar eftersom jag stannade uppe till kvart i tolv. Men vaknade igen typ vid halv två och tog ur musiken ur öronen, gick upp och kissade, tog Ipren för att jag hade ont i bihålorna och tog nässpray. När jag sedan lagt mig igen tog det ett tag att somna om och efter en timme vaknade Jennie och gick upp och kissade och drack en massa vatten. Då gick jag på toa igen, sedan efter en stund började jag hosta så mycket att jag fick gå upp och ta hostmedicin. Sedan somnade vi om igen och nästa gång vaknade jag vid 7:30 ca och en min senare hoppar katten ner på golvet och spyr två gånger, så det var bara att masa sig upp helt sömndrucken och torka efter henne. När jag la mig igen så somnade jag om ganska snabbt och sov till 10:15. Jennie vaknade sedan en kvart senare. Sov ändå bättre än jag gjort tidigae nätter ochdet känns faktiskt som hom jag sakta börjar bli lite bättre. Är inte så snuvig längre, men är hes, har ont i bihålor, blir täppt i näsan och känner mig kraftlös.

Vi började morgonen med att liggaoch dra oss en stund, sedan gick vi upp och gjorde iordning en sen men härlig frukost som vi åt framför en film i vardagsrummet. Nu har vi precis lagt upp några nya auktioner på Tradera. http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=Maureen Kolla gärna in våra auktioner. Ligger uppe på Jennies användarnamn på Internet som är Maureen.

Jag sitter nu och bloggar och kollar lite på Beatrice Potters fantastiska värld. Underbar musik och fin balett. Har den på en avbränd DVD. Jag brukade alltid kolla på den på tv varje år dagen innan julafton ända sedan jag var väldigt liten. Nu tittar jag inte så mycket längre utan lyssnar mest på musiken för man har ju sett den så många gånger.

Jennie sitter vid andra datorn och grejar, sedan ska hon i väg på vegetariskt julbord med sitt jobb i kväll. Jag hade fått följa med om jag velat men då hade det kostat mig 250 kr och det tycker jag var lite dyrt. Sedan är jag ju i alla fall inte frisk ännu, så jag blir hemma. Vi skulle ju också ha gått på Vegomässan idag om jag varit frisk.

Jag skulle så gärna vilja gå på Jul och hantverksmässan i morgon på Kista expo men det kostar 130 kr/pers och jag vet inte om jag kommer orka med det. Så jag blir väl bara hemma i morgon med. Då blir det femtedagen jag är i pyjamasen. Men i morgon kanske jag orkar klä på mig lite. Kanske gå ut och ta lite luft också. Skulle behövas känner jag.

Nu ska jag gå och ta en migrän tablett för nu tror jag att jag fått migrän faktiskt. Svårt att kännaskillnad på det och om man har ont i bihålorna.

Sedan ska jag börja fundera på vad jag orkar fixa oring för något till middag. Börjar bli lite smått hungrig. Sedan blir det nog bara att glo på tv.

Hörs i morgon.

Kram Marie



Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt att höra du är på bättringsvägen.

Kan du inte skriva ut en länk till era traderauktioner?? så man kan se vad ni har ute,brukar handla på tradera,så kanske något som faller mej i smaken.Kram

2009-12-05 @ 20:58:38
Postat av: Marie Munther

Nu har jag lagt in Tradera länken. Kram Marie

2009-12-05 @ 21:30:06
URL: http://marisans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0