Söndag

Idag mår jag bättre men är inte bra ännu. Fortfarande tjock i halsen och har ont. Är också hes. Känner mig också fortfarande lite kraftlös. Funderar på att gå en sväng till affären för att få lite luft. Har inte varit ute sedan i tisdags.
Tar det lugnt annars idag också och det kommer väl bli en del tv tittande och kanske läsa lite.

Jag tänker mycket på julen och den känns extra jobbig och tung i år, jag som alltid älskar julen annars och allt vad den innebär. Saknar mamma och allt känns bara så jobbigt.

Skulle önska att jag kunde åka bort till ett varmare land för en gång skull och få känna på när det är soligt och 25 grader varmt på julafton. Men jag har ju ingen inkomst alls, jag får faktiskt ingenting. Folk tror ofta att jag bara har dåligt med pengar och det gör mig så irreterad för om det bara var så väl ändå men jag får faktiskt ingenting. Jag får inte ett öre hur svårt att de vara att förstå?

Har varit helt utan pengar i 5 månader nu. Kan inte ens köpa julklappar i år till dem jag älskar och det känns väldigt hårt. Jag älskar att köpa julklappar, jag älskar att få ge men kan inte göra det i år och det gör mig väldigt ledsen. Visst jag kan tillverka saker själv och ge bort men det blir inte helt gratis i alla fall för man måste ju köpa material så man kan tillverka saker.

Det finns egentligen bara en enda sak jag vill ha själv i julklapp och det är mitt liv tillbaka. Kanske skulle skriva ett brev till tomten och önska mig det? Finns ju brevlådor utplaserade där barn kan lägga sina brev till tomten.
Nä, jag skojade bara, tror inte det hjälper. Finns inte så mycket att göra. Får ta julen som den kommer och jag och Jennie får mysa här hemma så gott det går.

Hade varit ganska trevligt att kunna åka upp till mina nyfunna släktigar i Önsköldsvik över jul men det går ju inte, då jag dels inte känner dem så bra och dels inte har pengar. Men någon jul i framtiden kanske jag kan göra det.

Ja, ja nu ska jag ta på mig för att ta promenaden till affären.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


En rolig hisotria.

Vet ni när norrmännen står framför spegeln med ett ljus i handen

När de firar andra advent. Hi,Hi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0