Måndag en ensam dag.

Idag känner jag mig faktiskt mycket bättre. Har inte behövt äta några Ipren mot värkande bihålor och det visar ju att det är bättre. Men nu håller Jennie på att bli sjuk. Hon har haft ont i halsen hela tiden medan jag varit sjuk men nu har hon blivit snuvig också. Får se om hon kan gå till jobbet i morgon. Hon hade lite feber gräns förut idag. 37,7 hade hon. Nu hade hon 37,5 så det är ju ingen direkt feber egentligen.

Jag har inte gjort något särskilt idag. Satt väldigt länge på You Tube och sökte på allt möjligt, sedan har jag skickat några mail, ätit, sett på tv och tagit det lugnt eftersom jag fortfarande inte är helt bra.

Nu kan jag föresten lägga ut min dikt som jag skrev om i ett tidigare inlägg att jag blivit tvungen att kliva upp mitt i natten för att skriva ner. Har nämligen gett den till personen i fråga och hon blev glad. Det var faktiskt till författaren Jessicasom skriver boken om fattigdomens Sverige som jag kommer vara med i. Så här blev dikten och jag blev väldigt nöjd själv.

En ny vän!

Jag har fått en ny vän
En vän som är journalist
En journalist som verkligen lyssnar
Som försöker hjälpa till
Genom att skriva en bok
En bok om fattigdom

Du använder min historia
En historia av många andra

Det ger mig hopp
Det ger mig kraft
Det ger migtro
En tro på att det finns ett ljus
En tro på att det kan bli bättre

Du ger mig styrka
Du ger mig ork

Ork att kämpa vidare
Kämpa på med min situation
För att jag ska få det bättre

Om du visste hur mycket du ger
Genom att du utsätter dig själv
Försöker leva på samma sätt
För att lättare kunna förstå
Förstå mig
Förstå oss
Förstå alla
Alla som är fattiga
Fattiga i vårt land

Du gör ett jättejobb
Försöker på alla sätt
Att visa upp
Hur verkligheten faktiskt ser ut

Tack för att du finns
Tack för allt du gör
Tack för att du ser
Alla oss just nu
Som är fattiga i Sverige

På tal om dikter så vill jag försöka släppa min diktbok, men vet fortfarande inte vart jag ska vända mig? Ett ställe som inte kostar så mycket pengar. Någon som har ett förslag?

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Kommentarer
Postat av: Mia

Kan du inte prata med Jessica om det?hon som är journalist kanske har kontakter och tips att ge.

fortsatt trevlig kväll/Mia

2009-12-07 @ 22:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0