Onsdag dagen före jul

Nu är allting klart och lugnet börjar infinna sig. I morse låg vi länge i sängen och kramades. Var så mysigt. Inte ofta vi myser så. Sedan gick jag upp och la katten i blöt så nu är hon ren och fin. Dessutom blir hon alltid så mjuk i pälsen när jag badat henne och så doftar hon så gott. Tar hela dagen för henne att torka. 

Idag har vi klätt vår lilla gran. Den blev jättefin. Har tagit bild som jag lägger in längre ner. Har även gjort vegetarisk Janssons frestelse, vegetarisk sillsallad, kokat ägg och grilljerat vegetarisk julskina. Fick köpa både mer rödbetor och saltgurka. Medan vi höll på som mest så kom våran kära granne och vän och ringde på dörren som brukar hjälpa oss med att titta till Spookie min katt när vi åker bort. Hon kom förbi med lite bidrag till julbordet som bland annat var vegetarisk sill, coleslaw och tryffel som hon gjort och så fick vi en julklapp. Blev en glad överraskning. Hon är så snäll och gullig. Under tiden vi stod och gjorde maten så blev vi hungriga så det fick bli hämtpizza idag för vi orkade inte laga någon middag också.

Nu har vi duschat och jag sitter i min pjamas och nu ska vi bara mysa i soffan resten av kvällen och försöka ta in att nu är julen faktiskt här. Nu bloggar jag inget mer förrän tidigast på annandagen.

GOD JUL

Kram Marie


Mitt fina juliga vardagsrum med lilla julgranen. Den är bara 1,5 m.


Mitt julfina kök.


Min julfina hall. I alla fall en del av den.


Min tjocka nybadade katt som nu har torkat. Tar hela dagen för henne att torka.


Det här är Peppe pepparkaka. Han finns med på hallbilden. Visst är han söt?


Kommentarer
Postat av: Mia

Vad julfint ni har det,så mysigt.såå söt katt=) har själv både hundar och katter.God Jul,Kramr

2009-12-23 @ 21:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0