Onsdag en fin vinterdag

Idag har det varit en fin vinterdag. Var faktiskt ute en halvtimme och åkte skidor, men det var så mycket sand och att åka i djupsnön är ganska jobbigt så det blev ine så länge. Finns inga färdiga skidspår i närheten av där jag bor. När jag kom in så satt jag vid datorn och sökte lite jobb som jag tidigare sökt. Redigerade mitt personliga brev ochskickade det igen till olika föreningar som jag sökt på på förut för några månader sedan.

Min moster började prata med mig på Facebook och jagblev förvånad, men det visade sig att hon är ledig på onsdagar. Frågade om hon hade lust att åka till mammas grav. Hon hade inte tid men föreslog dagen före julafton. Då kan inte jag men jag och Jennie ska ju dit på julafton och då bestämde vi att min moster skulle hänga med. Hom kommer och plockar upp mig och jennie här i Stureby. Hon bor själv i Bagarmossen. Så åker vi till Skogskyrkogården och efteråt åker vi hem till henne en tund och fikar och sedan kör hon hem oss lagomt till Kalle Anka. Resten av eftermiddagen blir vi sedan själva, men det käns bra i alla fall att få umgås enstund med min moster på julafton. Kanske även min kusin kommer vara med också. Julen känns lite lättare nu i alla fall och på juldagen ska vi ju evntuellt ha besök av två stycken bögar som brukar sitta ensamma under julhelgen nästan varje år. Det blir trevligt.

När Jennie kom hem så hade jag mat klar och sedan åkte vi i väg på en julkonsert på Östermalsskolan. Var en musikalartist som heter Daniel Engman som var där och sjöng + att sångerskan Minaya var där. Hon sjöng bara en låt då hon var jätte förkyld. Var en trevlig konsert men när vi skulle åka hem hade det hunnit bli värsta snöstormen och när vi gick hem från tunnelbanan höll vi på att blåsa bort. Vilket busväder det blev. Väl hemma blev det lite kvällsfika och lite avkoppling framför tv och sedan kröp vi i säng.

Det blev en bra dag i alla fall.

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0