Onsdag en hemmadag som vanligt.

Idag har vi först suttit halva dagen och kollat på Twin Peaks och sedan var vi ute och satte upp lappar i portarna här på min gård för att folk inte ska hålla på att smälla raketer och smällare inne på gården. Vi har gjort detta i några år nu och jag tror det funkar. Vi har skrivit en egen lapp och sparat den på datorn så vi kan skriva ut dem varje år. Så här ser den ut.


Resten av dagen har jag suttit och kollat på Varuhuset 4. Har inte sett klart den säsongen ännu. Har även säsong 5 också att se. Fick boxarna i julklapp så nu har jag hela serien.

I morgon är det nyårsafton och det känns inget speciellt. Vi kommer inte heller göra något särskilt heller. Har ingen lust att fira och för den delen så brukar vi inte fira heller så mycket. Blir bara hemma. Ska väl åka och handla lite i morgon och hämta paket bara. Sedan blir vi bara hemma. Skönt för katten också som är så rädd när det smäller. Ska bli skönt när nyårsafton är över. Varken jul eller nyår har känts speciellt roligt den här gången. Kan inte vara riktigt glad och dessutom gör det faktiskt ont i mig. Saknar mamma så mycket men det gör jag jämt, de är inte det som är värst utan att ingenting har blivit som det brukar vara.

Dessutom börjar allt de jobbiga närma sig. Allt med att Jennie slutar jobbet och måste söka A-kassa, skriva in sig på AF och jag måste söka soc. Detta innebär en massa bråk och strul med myndigheter. Orkar inte med sådant. Har redan bråkat så mycket under alla år så det räcker. Törs inte hoppas på att Jennie får jobbet på Djurens Rätts tidning som hon sökt eller ett jobb på en annan hjälporgansiation som hon sökt. Törs inte hoppas på att jag kanske får jobb på Samhall heller, vågar inte tro på någonting för då blir jag bara så besviken om det inte händer. Bättre att bara blir glatt överraskad i så fall. Får se vad som kommer hända i alla fall om det händer något.

En annan sak som jag tänkt på nu när Jennie är ledig. Känns som vi bara sover hela tiden. Vi går och lägger oss vid 12-tiden varje kväll och sover till ca 10.00 på morgonen och sedan ligger vi länge i sängen varje morgon. Är det mycket atty sova 10 timmar per natt? Sover aldrig alla dessa timmar i ett streck iofs. Blir alltid minst ett toabesök per natt i alla fall för mig. Känns som vi gär inget annat. Visst Jennie behöver få sova och vila ut men jag som gått hemma så länge kan ju inte ha ett sådant stort behov av att sova egentligen. Är i alla fall glad att jag inte vänt på dygnet i alla fall och det är ju bra. Kanske tar på krafterna att bara gå och dra också vad vet jag. jag grubblar ju väldigt mycket också hela tiden och som tur är så slipper jag det på kvällar och nätter. Det är klart ibland sätter hjärnan igång när jag ska sova men inte ofta. För det mesta slocknar jag direkt för att jag är så kvällstrött av mig, hur jag nu kan blir det när jag inte gör någonting vettigt på dagarna. Håller ju inte igång direkt om man säger så förutom ibland. 

Jag längtar tills jag och Jennie ska åka på Husdjursmässan. Den börjar på söndag så antingen åker vi då eller så ker vi dit sista dagen som är på onsdag för då är det trettondagen och Jennie är ledig från jobbet. Ska bli kul att gå på den. Skulle velat ha gått på Jul och hantverksmässan också innan jul, men jag hade inga pengar då.

Nu har jag pengar men kan inte använda dem som jag skulle vilja eftersom jag måste spara dem. Det känns hårt. Det ska räcka så länge som möjligt eftersom vi inte vet hur långt tid det kommer ta innan Jennie får sin A-kassa. Jag får ju liksom inga pengar och vi måste ju betala hyran så vi inte blir vräkta. De räcker till två stycken hyror i alla fall och den är viktigast att den blir betald. Övriga räkningar kan man säkert få vänta med om det skulle knipa. 

Det är mycket tankar som går runt i mitt huvud just nu. Jobbigt att inte veta hur det kommer bli med någonting. Ovissheten är en tung börda att bära på. Inte undra på att vi blir så trötta. Nej, nu skojade jag bara. Tröttheten beror nog inte på det.

Hoppas i alla fall att ni får en rolig nyårsafton i morgon.

Om jag inte bloggar i morgon så hörs vi igen nästa år.

Stor kram Marie



 


Kommentarer
Postat av: Mia

Husdjursmässan låter kul,hade jag också viljat gå på,men vi ska fira nyår och trettondagar i Småland.vore kul om du tog lite kort därifrån och lade ut här på din blogg.Jag hoppas ni får ett riktigt fint 2010.Du ska se att det löser sej.När det ibland är som mörkast och man bara känner hopplöshet,så ordnar det sej alltid ändå i slutändan.Glöm inte att du är värdefull.Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dej. Kram Mia

2009-12-30 @ 22:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0