Söndag

Idag är det lucia. Jag orkade aldrig upp till luciamorgon. Vaknade kvart i åtta ochvar uppe på toa men då var det säkert slut för längesedan då det började klockan sju. Jag och Jennie suttit och kollat på Twin Peaks fram tills vi skulle åka iväg på teater. Vi såg en teater som heter "Jul igen" Tycker inte den var speciellt bra. den var för lång och för tjatig. Men vi fick ju gå gratis så det spelade ingen roll att jag inte gillade den.

Nu sitter vi vid varsin dator och grejar + att jag även har tv på. Just nu lyssnar jag på Rapport medan jag bloggar.
Jag börjar gruva mig för att jag måste gå till socialen om några veckor. Jag vill verkligen inte behöva utsätta mig för förnedrigscentralen. Jag vill inte, jag vill inte jag vill inte! Känns jättejobbigt och jag försöker att bara stöta bort detta fakta hela tiden för att slippa tänka på det som snart ska komma.

Ska ju till AF på onsdag och få min dom. Ska få veta vad de har tänkt göra med mig. Nu har ju riksgranskningen klar och om det har kommit fram till något vettigt vet jag inte en man kan ju alltid hoppas i alla fall. Har ju nu gått i ett halvår helt utan inkomst och det är helt sjukt att det ska behöva vara så här.

Jag vill ställas i kö för Samhall så jag kan få job där. Då får jag en lön och då slipper vi gå till soc och det skulle kännas så bra och bli en stor lättnad. Tyvärr så går det ju väldigt bra att drömma och jag tror inte riktigt på detta själv. Den bästa julklappen vora verkligen att slippa behöva gå till soc.

Snälla jag vill ha mitt liv tillbaka.

Kram Marie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0