Söndagstädning

Vi började dagen idag med att ta det lugnt. Jag blev inte snuvig som jag trodde jag skulle bli. Kanske berodde på att jag gjorde en nässköljning igår. Har köpt en stor och jättegrotesk spruta på apoteket som man använder och sköljer näsan med.


Den är 20 cm lång. Tycker den ser grotesk ut.

Vi åt frukost och kollade på Twin Peakes fram tills vi skulle tvätta klockan 13.00. Efter att vi började tvätta och hängt tvätten så färgade vi håret. Jennie färgade brunt och jag har åter igen blonderat mig och det här gången blev det jäkligt blont kan jag säga. Men av någon anledning så blektes det inte på sidorna precis bakom öronen så där är det jättemörkt. Måste köpe mer blondering i morgon, så får jag bleka bara där. För jag kan inte gå med en svart fläck bakom varje öra.


Nästan så jag får en liten chock varje gång jag ser mig i spegeln. 

Efter detta har jag gjort mina ryggövningar och så har vi ätit middag och sedan satte vi igång att julstäda lite och vek tvätt. I morgon ska jag åka och julhandla mat och sedan blir det nog att julpynta lite.

Idag är det precis ett halvår sedan mamma lämnade oss. Min bro9r har varit på graven och jag har tänt ljus på mitt minnespodie. Tänk att det gått ett halvår nu. Tiden går fort tycker jag ändå har den gått långsamt på något sätt. Tycker ändå att det börjar kännas lite lättare. På något sätt känns det som om jag håller på att hitta tillbaka till glädjen lite igen. Det är inte lika jobbigt längre, men jag kommer alltid sakna mamma och jag älskar henne så mycket.

Kram Marie


Lilla mamma!


Detta ljuset har jag tänt för dig mamma och det ska brinna förevigt.


Kommentarer
Postat av: Mia

Hej!

titta på nyheterna idag,dom prata om att ett nytt

beslut som tagits av regeringen angående aktivitetsstöd.

Kram Mia

2009-12-21 @ 18:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0