Tisdag

Idag har jag varit hos sjukgymnasten och tränat min rygg lite. Det var skönt. Han fick till en knakning också och det känns alltid bra när låsningar släpps på. Ska fortsätta göra mina övningar här hemma och så ska jag tillbaka igen nästa vecka.

Jennie följde med mig för jag skulle ju också förbi en guldsmedsbutik för att sälja mit guld. Vi gick först in på ett ställe i Skanstull när vi ändå var där och lämnade tillbaka två DVD filmer som vi hade hyrt i en videobutik. De värderade guldet och gav sitt pris men tyckte jag skulle gå till e pankbank i stället för hon trodde jag skulle få mer för det där och så tyckte hon det var synd att smälta ner så fina smycken. Vi åkte till Gullmarsplan och hittade ett ställe där som jag fick bättre pris, så jag sålde mitt guld där. Försökte också sälja det som blev kvar på pantbaknen men det var inget som de tog emot tyvärr. Jag hoppas att jag gjorde rätt som sålde guldet? Det var ju ändå smycken som jag ärft efter mamma och mormor, men det var inget som var testamenterat till mig utan jag fick det ändå. Det var heller ingenting som jag någonsin kommer använda.

Har sparat två saker från mamma och det är hennes armband och halsband som är äkta guld. De smycket jag burit på mig sedan mamma dog. De kan jag inte sälja. Ska mycket till i så fall för att jag ska kunna göra det. Typ att jag blir hemlös eller något.

Några smycken tror jag mamma köpt på loppisar. Tror att mamma skulle tyckt att det var okej att jag gjorde det här, men jag är inte så säker på om mormor skulle ha gillat det. Hoppas också att jag fått bra betalt för det, jag menar att jag har ju egentligen ingen aning om hur mycket det är värt egentligen. Just nu står ju iofs guld väldigt högt i värde, så det var i alla fall rätt tillfälle att sälja det. Jag gjorde det för att jag behöver ju verkligen pengarna med tanke på vilket situation jag befinner mig i. Fick i alla fall en liten slant och det var väldigt lätt förtjänta pengar. Har gömt dem. Kan inte sätta in pengarna på mitt konto på banken för då kan jag inte söka soc senare i februari om jag måste det.

Efter vi kom hem så har vi ätit mat och tagit det lugnt. Sett på tv och suttit vid datorn.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


OBS: Detta är inte mitt guld utan en tagen bild från Internet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0