Tisdag och det är äntligen vinter.

Nu har det äntligen blivit vinter ute, det började snöa igårnatt och det har snart snöat i två dygn. Det är så fint ute när det snöar. Bara det håller sig och fortsätter vara kallt nu, så ligger snön kvar till jul. Jag hatar slaks och det finns verkligen inga kläder för sådant väder. Man förstör framför allt skorna men också byxor när det är slaks och så blir an blöt. Så det måste vara kallt. Om det är kallare i morgon kanske jag går ut och åker lite skidor och gör en snögubbe. Gäller att passa på när det finns snö för rätt var det är så är allt borta.

Idag fick jag ha busskortet och Jennie gick till jobbet i morse. Jag har varit i stan och ätit lunch med min fina lillebror. Han bjöd på lunch eftersom han vet att jag inte har pengar. Var mysigt att vara medhonom en stund. Vi bytte också julklappar med varandra eftersom vi inte ska fira jul ihop i år. När jag skulle hem så var jag tvungen att åka förbi Jennie på hennes jobb i Örby med busskortet så fick jag pulsa hem i snön. Tog ca 25 min och när jag kom hem så var jag genomsvettig och helt slut. Tungt att gå i snö och dessutom så snöade brillorna igen så jag såg ingenting. Tog faktiskt a mig dem efter ett tag för jag såg bättre utan trots att jag då fick ännu mer snö i ögonen. Man skulle kanske skaffa vindrutetorkare på brillorna. Fast undrar om man inte skulle bli rätt yr av dem då? Skämt och sido, men det är besvärligt med glasögon när det snöar och regnar.

När jag kom hem så hann jag sitta ett tag vid datorn och sedanvar det dags att laga middag. Blev lite tidigt klar med matenså jag satte mig och tittade på "Andra Avenyn" på datorn medan jag väntade och sedan dök jennie hem. Efter maten har jag installerat trådlöst internet till min laptop, så nu slipper jag ha den långa internet kablen liggade längst hela golvet i hela lägenheten. Nu är den borta i alla fall och det är så skönt.

Idag fick jag också mail från min handläggare om att det eventuellt finns jobb på Samhall men tydligen är det bara inom lokalvård. Det är egentligen för tungt för mig men lättare städjobb klarar jag säkert av som typ kontorsstädning. Så vi får se hur det blir med detta. har inte tackat nej i alla fall för det är viktigt att jag får in en fot på Samhall och dessutom är det ju jobb för funktionshindrade så de kan säkert anpassa uppgifterna till mig. Skulle jag inte klara av det så kanske det går att omplacera mig någonannanstans. Egentligen så skulle pack och plock, sorterings jobb passa mig bäst. Så vi får se vad som händer med detta. Detta innebär i alla fall att om jag får jobb på Samhall så slipper vi gå till soc i januari, om det inte nu tar 11 veckor innan Jennie får sin A-kassa, då måste vi dit ändå. SUCK!

Jag ska snart ta en dusch för jag blev ju så svettig förut men duschade inte då för om man gör det när man är svettig så fortsätter man svettas när man kommer ur duschen igen. Därför ska man vänta tills man slutat svettas innan man duschar.

Så nu hoppar jag i duschen och sedan ska jag se tv.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie


Kolla vilken fin snögubbe jag hittade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0