Torsdag en kall dag

Idag har det varit lite kallt tycker jag. Skulle ju bli kallare har ju väderprognoserna lovat. Så det börjar väl smyga sig på nu då. Skulle föresten inte vara helt fel med lite snö nu tycker jag, bara det håkker sig kallt och inte blir slask. hatar slask. Man förstör skorna så mycket och det enda som passar när det är slask är gummistövlar och det kan man inte gå i inne i stan. Inte med mina fula gröna avklippta stövlar i alla fall. Skulle vilja ha sådana där läckra färglada stövlar med snören. Men inte för skrikiga dock.

Idag har jag varit hos sjukgymnasten igen och fått några fler övningar som jag ska göra. Ska göra en övning med hantlar och det har jag ju faktiskt. Sedan ska jag göra två övningar med ett gummiband alltså ett träningsgummiband. jag ska ha ett sådan band någo0nstans som jag lånade av mamma en gång för att träna min arm som jag hade ont i ett tag, men jag har ingen aning om vart jag har gjort av det. Tror inte jag lämnat tillbaka det för jag har för mig mamma sa en gång i telefonen att jag kunde behålla det när jag frågade henne om hon ville ha det tillbaka. Men jag kommer inte ihåg riktigt. Jag har letat här i lägenheten och ska i morgon vända upp och ner på källar förådet också. Tror jag kan ha tagit ner bandet dit om jag har det kvar. Annars får jag köpa ett hos min sjukgymnast. Kostar bara 50 kr där. På Inter Sport kostar de 160 kr och på Stadium 199 kr så det har jag inte råd med i alla fall.

På vägen hem från sjukgymnasten så gick jag in på Klippet och handlade lite. De har ett sådant stort utbud på vegetarisk mat så jag brukar papssa på när jag är på den sidan av stan att handla där.

Nu i kväll har jag och Jennie (fast hon egentligen är dåligt) varit på genrepet av musikalen Pippi på Vasan. Det var roligt faktiskt. Förlåt IVA för att vi inte kom på din spelning. Hoppas det gick bra och att det kommer fler gånger.

Nu har vi fikat lite efter vi kom hem och Jennie sitter och kollar på ett par serier hon följer på tv, medan jag bloggar. 

Nu ska jag lägga mig och bläddra i några tidningar.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie 



http://www.vasateatern.se/index.php?ID=16348


På tal om Pippi så skulle jag mest av allt förutom att få mitt liv tillbaka vilja ha en sådan här pippitröja/fiskartröja i julklapp storlek XL. Åhhhh! Vad jag skulle vilja ha den. Kostar 700 kr typ att köpa ny och det kan jag bara inte klämma fram. De finns bland annat här att köpa.
http://www.baldershage.se/default.aspx?main=/fiskarpippitroja-p-178.aspx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0