Torsdag och blåsigt

Idag gick jag upp redan kl 09.30 för jag skulle iväg till samtalsterapin. Sov lite för lite i natt då jag vaknade kl fem och hade så himla ont i ländryggen. Vaknar ju varenda morgon och har ont. Fick sitta upp i sängen och stretcha rygen en stund och ta ett par Ipren för att kunna somna om. Tog ända 1,5 timme typ och när klockan sedan väckte mig var jag skittrött. Fick inte i mig någon frukost mer än ett glas jos.

Knatade ner till tunnelbanan i alla fall och kom med ett tåg somvar lite förenat på grund av vädret. Var lite bättre idag för det snöade inte så mycket men det blåste så den snö som hade kommit ven omkring. När jag kom in till stan hade det blivit riktigt busväder igen och snön vräkte ner. Man såg ingenting och det räckte med att bara vara ute i några minuter så var man helt nersnöad. Det var som att ställa sig i en dusch fast det snöade. Kom fram till samtalsterpin precis på minuten i alla fall.

Efteråt hade jag två timmars dötid tills jag skulle vara hos sjukgymnasten. Ringde jag brorsan och frågade om han skulle låna min häftpistol som jag hade tagit med mig och det ville han så jag åkte förbi honom på jobbet med den. Kom dit som en snögumma för det snöade sjukt mycket.

Sedan fortsatte jag med bussen till Kungsholmen där jag har min sjukgymnast. Var nästan en timme tidig ändå så jag knatade runt lite i Kungsholmsgallerian och kikade. När jag lite senare kom ut hade snöandet avtagit lite och jag gick bort till sjukgymnasten.

Idag fick jag testa några maskiner och det kändes skönt för ryggen och sedan fick jag en ny övning som jag skulle göra. Nu har jag fem övningar som jag ska göra hemma varje dag. Får se till att komma ihåg att göra dem.
Nu hade det slutat snöa när jag kom ut igen.

Det tog ett tag att komma hem för dels gick jag in på Åhlens och köpte skosnören, sedan tog det långttid innan tåget kom, men väl hemma så var jag vrålhungrig och efter att jag kollat mail så lagade jag mat som räckte både till Jennie och till hennes matlåda och så åt jag middag själv idag. Jag skulle nämligen i väg på en spelning. En artist jag gillar som uppträdde. Blev en lång väntan då jag var extremt tidig och sedan blev det försenat en halvtimme. Hon och hennes kollega sjöng bara två låtar. Nu är jag hemma och har fikat smörgås och te med honung då jag har fått lite hosta efter min förkylning, så nu känns det bättre i halsen. Hoppas inte hostan blir värre bara.

Vi hörs i morgon.

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0