Dikt till min mamma

Mamma!


Det värker i mitt hjärta
Mina tårar rinner
Det finns en klump i min mage.

Det gör så ont

Det är så svårt

Mamma du är borta nu

Jag vill inte att du ska vara borta .
Du har alltid funnits där
Nästan alltid i alla fall
Nu finns du inte här för mig längre
Mamma du är borta för alltid
Det blir tyngre för varje dag.
Jag är rädd
Det gör så ont

Jag vill att du ska komma tillbaka

Hur ska jag klara mig i livet utan dig mamma?

Nu när du är död mamma
Så har en bit av mig också dött
En bit av mig är borta
Som aldrig mer kommer tillbaka
Jag vill inte dö
Jag vill finnas kvar i livet
Vara lycklig
Bli älskad
Klara mig själv
Men jag vill inte vara ensam
Inte ensam kvar
Jag vill inte bli lämnad
Speciellt inte av dig mamma

Den jag älskar allra mest
Livet är så grymt
Jag blir så arg
Det är inte rättvist
Varför måste det göra så ont?

Varför måste du dö mamma?


Min saknad efter dig är så stor
Mitt hjärta värker

Mina tårar rinner

Det gör så ont

Det är så tungt

Jag behöver dig mamma

Jag älskar dig

Mest i hela världen

Snälla mamma


Jag vill att du kommer tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hade man bytat ut mamma mot pappa så hade det kunnat vara mina ord. kram

2009-06-19 @ 20:39:01
URL: http://www.metrobloggen.se/aennil

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0