Fredag och Midsommarafton!

Idag har det varit en skön dag. Vi bestämde oss för att det skulle bli en dag på Gröna Lund. Skönt att göra någotning kul så man slipper tänka så mycket. Blev en dag då vi brände en massa pengar, fick mycket adrenalin och pirr i magen och en massa skratt. Åkte till och med så mycket att min sambo blev kräkfärdig, men det gick över när hon fick spy lite och lugnat ner sig en stund. En dag på Grönan behövdes i alla fall. Nu är jag helt slut. Men man blir aldrig förstor för att åka karuseller, man blir bara mer snurrig och lättare illamående.

Har inte hunnit med att tänka så mycket alls på mamma idag även om hon alltid finns där ändå i mina tankar eftersom jag saknar henne så mycket. Men jag känner att jag måste ta en dag i taget och jag vet aldrig från dag till dag hur jag kommer må. Men varje dag måste jag koncentrera mig på att komma ihåg att äta, att jag kan somna på kvällen och se till att jag sysselsätter mig med saker så jag inte tänker för mycket hela tiden, se till att jag inte är ensam för länge för då blir det så jobbigt. Jag har ju inget jobb utan gär arbetslös och då blir det rätt ensamt på dagarna men som tur är så har min sambo semester nu i två veckor och då slipper jag vara så mycket ensam. Men även om min sambo är hemma så är jag ändå mer ledsen vissa dagar och då gråter jag när jag känner att jag behöver det. För jag måste ventilera mig. Annars orkar jag inte. Ibland är jag arg också och vissa dagar är jag jätte skör och känslig och då kan en sådan sak som att missa en buss eller minsta lilla småsakkan få mig helt gråtfärdig. Jag hoppas verkligen det blir bättre med tiden. 

På tisdag blir det gravsättning på Skogskyrkogården och samma dag fyller min sambo år och får besök av sin farmor & farfar men innan dess så blir det en lugn helg i alla fall hoppas jag. Nu tänker jag ha en lugn kväll i alla fall framför teven för jag orkar inte mer idag. 

Kram Marie


Kommentarer
Postat av: Benita

Du kämpar på bra! Att känna så som du gör de olika dagarna är något de flesta gör, så tillåt det komma ut både sorg och ilska. Kram

2009-06-20 @ 09:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0