Fredag

Idag har vi varit i stan nästan hela dagen. Varit runt på några secend hand butiker. Vi fyndade faktiskt lite. Min sambo hittade en gossedjurs gris, ett par byxor och en bok och jag hittade en sverige docka + ett par tre kvartsbyxor. Sedan har jag varit och klipp mig. Nu är jag jätte kortklippt och sommar fin. Mitt hår växer som ogräs så på sommaren brukar jag ta det ordentligt kort för att det ska hålla ett tag. Vad tycker ni? Det ser alltid lite konstigt ut när det är precis nyklippt tycker jag. Brukar se bättre ut efter några dagar då det växt ut några mm till en centimeter.



Ja jag vet att jag är röd på halsen och att jag fått två myggbett. Skrev ju om dem i ett tidigare inlägg och jag kan inte begripa var jag fått dem? Har ju inte varit där det finns mygg liksom. Det är föresten mammas guldhalsband ni ser som jag bär. Har även ett arband som har suttit på armen sedan dagen då mamma dog. Har inte tagit av det end enda gång, men halsbandet tar jag av mig då jag ska sova. Mamma bar ju fölovningsringen också som är guld men den vill jag inte bära + att hon hade en guldklocka. Men den vill jag inte heller bära för dels är den lite för liten för mamma är var så smal om handleden och dels så tycker jag inte om att bära klocka. Har vant mig vid att vara uten så den använder jag inte. Men halsbandet och armbandet vill jag använda för det känns bra att göra det trots att det är guld. Har ju alltid tyckt att det känt tantigt med guld men nu gör det inte det längre men det kanske beror på att det är mammas guld jag bär. Här ser ni armbandet. Även en bild på klockan och ringen.





Annars har det känts ganska okej idag faktiskt. Har inte tänkt så mycket på mamma utan gjort det jag tycker om att göra i stället som att gå på secend hand butiker eller loppisar.

I morgon funderar jag på att cykla till graven. Måste undersöka vilken väg som kommer bli närmast att cykla och sedan vill jag se om gravstenen har kommit på plats ännu. Jag hoppas det. Kommer ta kort på graven när stenen kommit på plats och lägga in den här. Kommer även vara bra bildmaterial till min minnessida om mamma. Jag gillar bilder. det är kul med mycket bilder. På något sätt så säger bilder så mycket mer än ord. Får se om det blir en tur till graven i morgon eller om jag hittar på något annat. Kanske bara åker ner till stranden och eventuellt tar sommarens första dopp också.

Tar dagen som den kommer.

Kram Marie

Kommentarer
Postat av: Linda

Man kan slå ut ringen och göra det till ett hjärta som man kan ha på halsbandet. Det gjorde min mormor när morfar gick bort.

2009-06-27 @ 07:33:53
URL: http://fotograflinda.se/dn.htm/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0