Lördag. Varm,varm och varmt!

Idag är det varmt. Synd att man har så långt till närmasta sjö, för det hade varit skönt att slänga sig i plurret. Men får ta det en annan dag. Kan ju ta en iskall dusch iofs, det svalkar ju lika mycket. Började morgonen med att bada min katt som mjällar så mycket. Jag har ett speciellt katt mjäll schampoo till henne + att hon får olja i maten varje dag som ska vara bra för huden men tycker inte det hjälper så mycket.

 
Min katt Spookie ute i värmen på min enormt fula balkong.

Har cyklat till Skogskyrkogården idag tillsammans med min sambo och besökt min mamma som ligger begraven där. Det var inte så långt som det först verkade när jag tittade på kartan igår. Kyrkogården är så himla stor. Lägger in en karta över kyrkogården så får ni se hur stort det är. Mamma ligger ungefär där det står 14 E på kartan. Det går en buss in till kyrkogården buss 183. Finns en busslinga, men den bussen går bara på helgerna så man får väl åka den sedan till vinterna då man inte kan cykla.  När vi kom till mammas grav så hade inte stenen kommit ännu, men jag satte dit mina blommor i alla fall som jag hade köpt med mig och tog ett kort på graven. Vi passade även på att åka och titta på alla fem kapell som finns på kyrkogården. Inga är öppna men det var fint att se dem ändå.

Sedan ligger ju Greta Garbo begraven på Skogskyrkogården också så vi passade på att se den med. Det är så fint på Skogskyrogården och det var en underbar utflykt dit trots att det är väldigt varmt. Tur att det är mycket träd där för det betyder mycket skugga. Men det betyder också att det inte blåser så mycket i stället men man kan ju inte få allt.

Här kommer lite bilder.

Här är då kartan över kyrkogården.



Mammas grav.


Greta Garbos grav.


Uppståndelsekapellet


Skogskapellet


Här ser vi Trons kapell och längre till vänster ligger Hoppets kapell, Heliga korsets kapell och Skogskrematoriet.


Här är Visitor Center där man kan hämta information om Kyrkogården, fika på cafét och titta på utställningar.


Här sitter Jennie min sambo och fikar vid Skogskapellet.


Här sitter jag också och fikar vid Skogskapellet.

Det blir en lugn kväll kanske vi ser något bra film eller något. Ska visst bli lika varmt i morgon så då får det bli stranden.
Nu ska jag gå och ta ut en sticka i foten som jag fick när jag tog bild på min katt ute på balkongen.

Kram Marie





Kommentarer
Postat av: Jonna

hej vännen, tänker mycket pa dig och läser din blogg.

att förlora nagon sa nära gör fruktansvärt ont och man blir förändrad som person ett tag, men oroa dig inte. humörsvängningarna gar över...jättefina bilder har du lagt ut oxa, din mamma och du var verkligen lika varandra. när jag sett bilderna förstar jag hur ung hon var, hon blir mer levande för mig med (även om jag aldrig fick chansen att träffa henne...)

ta hand om dig, jag är med dig i tankarna!

massa kramar till dig och jennie!

2009-06-28 @ 12:01:19
Postat av: Kenneth

Tack för fina bilder från syrrans gravsättning. Saknaden är stor Sköt om dig / Kenneth

2009-07-03 @ 17:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0