Onsdag

Idag har det varit en fin och varm sommardag. Har varit hemma mest hela dagen och tagit det lugnt. Var en kort sväng till affären bara. Skulle önska jag kunde sitta på min balkong på dagarna när jag är hemma men det är för varmt då jag har solen som ligger på väldigt många timmar. Ska försöka få tag i ett parasoll tror jag.

Har för en stund sedan suttit och tittat ut en smidig väg att cykla från mig i Stureby till Skogskyrkogården där mamma nu ligger begraven. Det är väldigt smidigt att åka t-bana en station till Svedmyra och sedan ta bussen till Skogskyrkogården men sedan blir det en jäkla bit att gå för att komma till graven. Det är så enormt stort på Skogskyrkogården. Det finns en busslinga som går in i kyrkogården men dessa bussar går bara på helgerna. Vill man ta en långpromenad så går man från tunnelbanan och då kan man åka dit när som helst. Vill man inte gå så kan man åka dit på helgena och ta bussen eller som jag tänkt i alla fall nu i sommar att cykla. jag ska cykla dit en gång den vägen jag har tittat ut och se hur längt det känns och så ska jag nog testa och cykla tillbaka den vägen som bussen går från Skogkyrkogården till Svedmyra för att se hur långt det känns. Då kan jag sedan avgåra vilken väg som känns närmast. Ska ta detta en dag då det är fint väder så kan man även ta med sig lite fika att avnjuta när man kommer fram eller innan man åker där ifrån.

Jag har idag mailat några kompisar för att höra om de har lust att ses för nu känner jag att jag borde orka med att vara lite social. Tror också det är bra att träffa vänner också och inte bara vara för mig själv eller med min sambo. Får se om någon hör av sig, för det har ju varit dåligt med det. Ingen har direkt brytt sig förutom ni som läser här inne och som har komenterat mina blogginlägg förstås. Tack för att ni skriver. Det värmer och det bekräftar att det finns de som läser min blogg.

I morgon ska vi eventuellt ut till Fjäderholmarna för att se en barnteater som vi blivit inbjudna till. Är det fint väder så blir det en mysig utflykt. Jag har föresten fått sommaren första myggbett. Men jag fattar inte hur jag fått dem för jag kan inte minnas att jag varit där det funnits mygg ännu i sommar. Men två myggbett har jag i alla fall och det kliar.
 
På något sätt känns det nästan som jag måste komma på något att skriva om mamma varje dag i bloggen eftersom det just nu handlar om mitt sorgbearbete, men jag vill inte alltid skriva något om hur jag mår eller känner. Jag mår okej idag och då vill jag inte sitta och känna efter om det känns jobbigt för att kunna skriva det i bloggen. Men samtidigt så blir jag lite rädd för om jag inte alltid skriver något om min sorg så kommer folk tröttna på att läsa här inne och det vill jag inte. Borde kanske inte ha så högt krav på mig själv antar jag men det är svårt att låta bli eftersom jag vill att folk ska läsa här inne.

Jag håller också på att planerar lite för min minnessida om mamma i huvudet bara. Har inte tänkt sätta mig och göra något just nu utan det tänkte jag försöka ta tag i en dag då det regnar och är riktigt dåligt väder. Men fundera kan man ju alltidd göra på hur man ska lägga upp det hela. Så det har jag börjat med i alla fall.

Håller ju också på att läsa boken Sorgbearbetning. Vet inte ännu om den kommer hjälpa mig men jag hoppas det.

Kram Marie









Kommentarer
Postat av: Benita

Vet du, Marie, att även om du har sorg så behöver man inte må dåligt, för mitt i sorgen finns det stunder när det är ok eller känns ganska bra. Du går framåt! Jag är glad att du riktar dig utåt mer och mer och det är bra i sorgearbetet. Kämpa på! Kram

2009-06-24 @ 20:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0