Söndag och det är hett som bara den.

Idag har jag och Jennie varit nere på stranden i Farsta i några timmar. Har badat två gånger. Blev sommarens första dopp. Var skönt att vara där. Vi låg ett tag i solen men sedan flyttade vi in till skuggan för det blev för varmt speciellt för Jennie som inte vill bada och svalka sig.

På vägen hem så gick igenom inne centrumet i Farsta för det var svalare där och då gick vi förbi min favorit klädesbutik Axelsson och jag kan inte gå förbi den utan att gå in och titta för de har så mycket snyggt där. Gick ut därifrån med två tröjor i en påse. Det är farligt att gå förbi den butiken för mig. Det finns två butiker till som jag handlar kläder på och det är Kappahl och Lindex. Dessa tre butiker är de enda butikerna jag köper nya kläder på när jag inte handlar på secend hand eller loppis.  

Har blivit en del tröst shopping den senaste månaden nu efter mamma dött och jag vet inte varför. Kanske är en vanlig reaktion och handlade efter en förlust. Har köpt en massa kläder vilket jag aldrig brukar göra annars eller har haft råd med eller haft samvete att handla tidigare. Om jag handlade något så var det bara som sagt på secend hand jag hadlande. Dock en underkläder dårå. Annars gick jag i samma trasor till de nästan ramlade av mig. Så så nya kläder är inget jag tidigare prioriterat, men nu känns det kul att köpa nya kläder och jag kan göra det utan att få dåligt samvete och sedan försöker jag väl trösta mig lite med det även om jag vet att det inte hjälper. Jag handlar inte överdrivet mycket om man säger så och jag tror inte det kommer bli något beroende heller av det.

Vi kunde inte vara kvar hela dagen på stranden eftersom vi har tvättid idag och det håller vi på med nu att tvätta och snart blir det mat. Blir pastasallad för vi orkar inte äta något varmt när det är så här hett.

Får se om det är någon bra film på tv i kväll, annars har jag lite tidningar att läsa.


Här är tröjorna. Fina va? Inga finkläder direkt med vardags fint är det ändå. Jag älskar militärgrönt och även ljusgrönt, men inte allt grönt och rosa gillar jag också. Men inte grisrosa utan gammelrosa ska det vara typ eller mörkrosa. Även lila gillar jag fast mest ljuslila.

Ha en skönt kväll då det blivit lite svalare.

Kram Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0