Söndag

Idag började jag och min sambo morgonen med att titta på en av filmerna vi hyrde häromdagen. Sedan gick vi ut i gräset en stund med min katt, men hon ville inte vara ute alls. Så vi gick in med henne igen. Vi satte oss en stund på balkongen och läste i stället men efter en stund frågade jag min sambo om vi skulle hitta på något. Vi åkte en sväng till IKEA. Gick en runda där men hittade inget speciellt. Köpte bara varsin lite råtta. (litet gossedjur) De var så söta. Sedan gick vi över till Heron City och åt mat. Vi tog en sväng in på Media Markt som ligger där och jag köpte en DVD box. Sedan åkte vi hem  för jag fick en sådan Migrän och nu har vi precis tittat på en till av filmerna vi hyrde.

Har inte haft så mycket tid att tänka på mamma idag även om hon hela tiden finns i tankarna och det gör ont i bröstet och i hjärtat hela tiden. Skönt att kunna tänka på något annat också en stund. Det är så svårt att fatta att mamma inte finns. Det gör ont att jag aldrig får se henne något mer eller prata med henne igen. Kommer aldrig kunna krama henne. Känns så kontigt på något vis. Jag vill ha min mamma tillbaka. Hon lämnade mig alleles för tidigt. Hon blev bara 53 år. Tänk om de hade kunnat göra en lungtransplation på henne då kanske hon hade kunnat leva i 30 år till typ. Fattar inte att detta inte ens kom på tal liksom. Varför gjorde det inte det? Vet bara att läkarna sa innan jul då hon ble sjuk första gången i en kraftig infektion att hon var i för dåligt skick för att klara av det. Men så blev hon ju piggare och då tyckte jag de kunde ha satsat på att försöka genomföre en transplantation. Men det är klart att det är väl långa köer på nya lungor så hon kanske hade hunnit dö ändå medan hon väntade.

Jag hoppas i alla fall att hon har det bra där hon är nu, att hon kan andas och är lycklig. Slipper all ångest och kan bara vara i frid. Vart hon nu är just nu. Skulle så gärna vilja veta vad som egentligen händer när man dör. Undrar varför ingen levande människa kan få möjligheten att få veta det utan att dö. Vore så intressant tycker jag.

Jag saknar min egen lilla mamma så mycket. Det är min mamma på bilden. Tagen då jag fyllde 34 år november 2007.
Skönt att man har kvar några hyffsade bilder för jag vill inte glömma bort hur hon ser ut. Mamma hade en förmåga att bli så ful på bild, hon var själv väldigt medveten om det men några fina bilder finns det ändå på henne.

Kram Marie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0