Tisdag

Idag var det den där gravsättningen som jag så länge pratat om. Det gick ganska fort. Hålet som var 1 meter djupt var redan grävt så hon som var där från kyrkogårdsförvaltningen kom med mammas urna och så fick mammas sambo sänka ner den i hålet. Vi fick ta ett sista förväl samtidigt som vi fick ta en spade jord och hälla ner i hålet. Nu är mamma i jorden och jag hoppas hon får frid och att hon har det bra där hon är nu hos mormor. Hon har nog inte svårt att andas mer och nu kan hon klara vad som helst. Tror nog att mamma och mormor spelar golf där de är nu eller något.

När jag stod där och tittade ner i hålet så var det så svårt att fatta att det var mamma vi begravde, för mamma är fortfarande så verklig för mig liksom även om jag nu inte sett henne på en hel månad. Så svårt att fatta att hon är borta ibland. Men jag saknar henne mycket och det gör så ont i mellanåt.

Sedan är detta var över vilket tog kanske bara högst en halvtimme så åkte jagi n till stan för att möta upp min sambo. Hon fyller ju år idag. Min sambo åkte in till stan för att möta upp sin farmor & farfar som kom med en bussresa uåå till Stockholm från Hallsberg, så vi har var hela dagen med dem. Vi började med att äta och sedan så gick vi bort mot gamla stan och förbi slottet och tillbaka. När vi lämnat av dem på centralstatioenen och sett till att de kom på bussen ordentligt så åkte vi vidare ut till Djurgården, till restaurangen Blå porten för att umgås en stund med en kompis där som också fyller år idag. Vi åt lite mat och satt och pratade. Han blev jätteglad att vi kom. Vi kom hem ganska sent och nu är jag helt slut. Skönt att ha något att göra hela dagen tycker jag.

Nu ska jag sova.

Kram Marie



Så här ser urnan ut fast det är ett kors på toppen i stället för facklan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0